huis verkocht -- mijn deel --- huwelijk

sorbonne
Topic Starter

huis verkocht -- mijn deel --- huwelijk

#1 , 18 mar 2012 20:05

ons huis is verkocht en nu wacht ik op mijn deel van het huis dat spoedig geregeld zal zijn , nu dat ik mijn deel heb ga ik er vanuit dat ik met dat geld mag doen wat ik wil en nu dat wij ondertussen gehuwd zijn . mijn man als er iets gebeurd met mij autmatisch de rest van het geld mag houden daar er volgens mij de wetgeving zegt dat de langstlevende partner alles mag houden , dit ook als wij een nieuw huis kopen geld de wet langslevende voor dat mijn kinderen hun deel kunnen opeisen of ben ik mis

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 19 mar 2012 12:24

Ik begrijp dat u kinderen heeft uit een vorig huwelijk , waarvan u na de scheiding geld heeft van de verkoop van het huis. Dat geld is van u alleen. Dat geld gaat bij uw overlijden naar uw kinderen maar het vruchtgebruik ( of de intrest) is voor hem. U kan zelfs overeenkomen dat hij ook de intrest niet heeft. De wetgeving zedgt dat de kinderen erven , zeker als de echtgenoot niet de vader is van de kinderen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Moraelin

#3 , 19 mar 2012 19:06

Uw kinderen hebben altijd eerste eigendom, zelfs al ben je getrouwd en zijn het zijn kinderen dan nog, de ouder behoud gewoon vruchtgebruik. Zoals Wanton zegt kan je dit mss veranderen maar zie niet in waarom.

Reclame

sorbonne
Topic Starter

#4 , 23 mar 2012 22:09

slaan hier alles door elkaar denk ik, het gaat hier niet over vruchtgebruik en dergelijke , huis verkocht xxxx aantal miljoen .dit is mij geld en daar doe ik mee wat ik wil . zelfs als ik sterf is dit geld nog steeds voor mijn nieuwe partner , daar kan niemand iets aan veranderen zeker niet als ik hem dit geef . dus eigendom hebben heeft hier niks mee te maken , koop ik een nieuw huis en sterf ik dan nog mag mijn man ( niet exman ) in dit huis blijven wonen.

Ik wil gewoon dat mijn man ( niet ex )dit alles blijft behouden, hij heeft al heelveel voor mij gedaan , en misschien denken jullie dat ik mijn kinderen niks gun , niks is minder waar maar het zijn niet allemaal heilige kindjes hoor. daarom wil ik niet dat zij weglopen met de rest als ik er niet meer ben en mijn man plunderen

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 mar 2012 11:30

slaan hier alles door elkaar denk ik,
een betere zinsbouw en het gebruik van hoofdletters en leestekens op de juiste plaats zouden hier al veel helpen.

Moraelin

#6 , 17 apr 2012 13:14

dit is mij geld en daar doe ik mee wat ik wil . zelfs als ik sterf is dit geld nog steeds voor mijn nieuwe partner ....koop ik een nieuw huis en sterf ik dan nog mag mijn man ( niet exman ) in dit huis blijven wonen.
Als ik dit lees gaat het wel over vruchtgebruik. Als u sterft en u hebt het geld of huis op voorhand niet volledig geschonken aan uw man dan zijn uw kinderen eigenaar en uw man vruchtgebruiker, punt.

Terug naar “Echtscheiding”