Korte schets.
Gescheiden in februari 2010 v(niet gehuwd en twee kleine kinderen).
Vriend bleef in huis wonen, eigendom van zijn ouders. Ik vertrok, diende dus te huren en nieuwe inboedel te kopen.
De vader vd kinderen had de ene "relatie" na de andere. Ook psychische problemen, werd begeleid door een psycholoog tot april 2011. Ging mentaal erg slecht met hem. Geprobeerd relatietherapie in maart 2011, jaar na onze scheiding. Kinderen dolgelukkig.
Een maand later, had hij een nieuwe vriendin. Een wéék later woonde ze in. Mijn kinderen ( 3,5 en 1,5) snapten er niks van. De oudste had onze scheiding nog niet eens deftig verwerkt en zag ons ook weer met elkaar omgaan (relatietherapie).
De papa vond dat het mijn zaken niet waren.
Deze relatie bleef niet duren en eindigde in september 2011. Amper enkele maanden nadien wéér een verwerking voor de kinderen.
In oktober 2011 leert hij een buitenlandse vrouw kennen. Ze reizen op en af voor enkele dagen, de kinderen zijn het laatste van zijn zorgen. Met nieuwjaar komt ze "op bezoek hier". Ze woont eigenlijk in, dus voor de kindern, amper drie maanden later, een nieuwe vrouw in huis, die Servisch en Engels spreekt, iets wat zij niet begrijpen...
En nu einde maart, zijn ze getrouwd.
Er staat niets op papier maar de papa weigert nu iets te betalen omdat ik "het kindergeld" ontvang. Maar dat is lang niet voldoende. We hebben een 'soepele" regeling maar niets officieels.
Zij heeft zijn achternaam overgenomen, zoals de achternaam van de kinderen en ik ben als de dood dat ze ze mee neemt naar het buitenland (ze dragen alle vier dezelfde naam, dus niemand zal zich vragen stellen).
Papa houdt met niets of niemand nog rekening en neemt veel te radikale beslissingen die niet goed zijn voor de kinderen. Op een jaar tijd zagen ze twee partners passeren én inwonend. De oudste gaat vanaf volgende week naar de psycholoog.
Kinderen staan bij mij gedomicilieerd, ik krijg kindergeld en we hebben een soort co-ouderschap.
Kan ik ter bescherming van de kinderen en mij het volledig ekindergeld, alimentatie of zelfs hoederecht eisen? Zo ja, ik ben van Liedekerke, tot welke jeugdrechtbank moet ik mij wenden en wat moet ik doen?