hertrouwd

chantal44
Topic Starter

hertrouwd

#1 , 18 apr 2012 10:26

Wij zijn ondertussen al 10 jaar gescheiden en hebben twee kinderen. Mijn ex is ondertussen al 6 jaar hertrouwd. In het scheidings contract staat dat ik als moeder de helft moet bijdragen in school en medische kosten van de kinderen. De kinderen zijn bij hem ingeschreven en ik betaal geen onderhoudsgeld. Ik als moeder woon ondertussen in nedereland en ben niet hertrouwd. De kinderen zijn de helft van de vakanties bij mij en om de 14 dagen in het weekend. Nu is mijn vraag of ik nog steeds de helft moet blijven betalen ook als is mijn ex hertrouwd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 18 apr 2012 10:37

De burgerlijke status heeft geen invloed op de afgesproken bedragen.

lucgescheiden

#3 , 22 apr 2012 20:22

Al kunnen de verhoudingen tussen beide inkomens wel veranderd zijn na 10 jaren, en
deze vormen wel een reden tot herziening...

Mss toch eerst eens proberen om daar samen een uitweg in te zoeken, alvorens dit te laten escaleren tot een rechtsgeding.
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

duma

#4 , 23 apr 2012 09:50

Herziening kan dan ook in het nadeel van TS uitvallen ... Dus best eerst eens nadenken over je eigen loon en dat van je ex, voor je het onderwerp op tafel smijt.

Het gaat hier trouwens niet om de alimentatie, maar om de vaste kosten ivm de kinderen. Dat is iets geheel anders en ik acht de kans bij een rechtsgeding dan ook zeer klein.

Terug naar “Echtscheiding”