scheiden

inneke1983
Topic Starter

scheiden

#1 , 19 apr 2012 20:45

hopelijk kan iemand een beetje advies geven, mijn echtgenoot en ik hadden beslist om te gaan scheiden en ik
ben thuis vertrokken vorig jaar in november op zijn verzoek.
ik had een advocaat geraadpleegd en die ging een eot overeenkomst laten opmaken, ik had er niets meer van
gehoord tot ik een brief kreeg van een deurwaarder waarin stond dat mijn ex een procedure opstart maar niet
in eot maar een eoo, ik begreep er niets van, de zaak is sedert maandag uitgesteld tot 15 mei, ik heb mijn eigen advocaat
geraadpleegd opnieuw en die zei dat ze de scheiding gingen behandelen op 15 mei, wat houd dit nu eigenlijk concreet in?
en hoe lang gaat het nog aanslepen of duren dan tot de echtscheiding effectief wordt uitgesproken?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke

#2 , 19 apr 2012 22:21

Eerst even zeggen dat ik niets ken van de wetgeving hierrond. Maar ik wil toch even dit aan je vragen: Hoe ben je bij die advocaat terecht gekomen? Heeft die aan jou echt helemaal niets meer laten weten tot je dan van je echtgenoot, via de deurwaarder, dat schrijven kreeg? Ik krijg de indruk dat jij door je advocaat echt niet goed wordt ingelicht. Is er een mogelijkheid om naar een andere advocaat over te stappen?

inneke1983
Topic Starter

#3 , 20 apr 2012 01:09

ben bij die advocaat terecht gekomen via een oom van mij, en inderdaad die heeft mij echt niet ingelicht, ik stond daar maandag
in de rechtbank zelf paf van dat hij daar niet aanwezig was en ik begrijp er werkelijk niets meer van
mijn eerste bezoek aan hem dateert van januari dit jaar, hij zou een eot overeenkomst regelen met de advocaat van de tegenpartij
en ik moest mij geen zorgen maken, het zou geregeld worden in 3 maanden tijd, daar is nu bitter weinig van te merken
ik heb ook zo geen groot budget om een andere advocaat op te zoeken en voor een pro deo verdien ik blijkbaar dan weer te veel

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 apr 2012 10:05

Aangezien u maar weinig informatie hebt is het een beetje gokken naar hoe het zit met die echtscheidingsprocedure.

Je kan scheiden als je hiermee beiden akkoord gaat en zes maanden feitelijk gescheiden bent. Op 15 mei zijn jullie vermoedelijk zes maanden feitelijk gescheiden. De zaak werd dan naar die datum uitgesteld om, als uw echtgenoot met de echtscheiding akkoord gaat, de echtscheiding te laten uitspreken. In die hypothese wordt het vonnis uitgesproken in de loop van de maand juni.

Daarna komen dan de problemen van de vereffening en verdeling ...

U bent niet verplicht om aanwezig te zijn op de zitting.

inneke1983
Topic Starter

#5 , 20 apr 2012 19:19

over vereffening en verdeling kan ik heel kort zijn, ik hoef absoluut niets van goederen en dergelijke

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 21 apr 2012 17:40

EOT : echtscheiding onderlinge toestemming
EOO : echtscheiding onherstelbare ontwrichting

Terug naar “Echtscheiding”