huur echtelijke woning na scheiding

winneken
Topic Starter

huur echtelijke woning na scheiding

#1 , 23 apr 2012 11:47

Na de echtscheiding is mijn echtgenote blijven wonen in de echtelijke woning. Deze is intussen uit onverdeeldheid en is ook afbetaald. Mijn echtgenote heeft de woning alleen verder afbetaald en heeft intussen geen huur moeten betalen.
Nu de woning is afbetaald, moet zij mij als mede-eigenaar uiteraard huur betalen.
Moet hiervoor een officieel huurcontract worden opgesteld en wat zijn de risico's of voordelen ?
Gezien zij jaren alleen in de woning heeft gewoond en nog mede-eigenaar is, moet er dan een plaatsbeschrijving worden opgemaakt ? Wat als ik de woning wil inkopen ? Krijg ik haar terug buiten binnen een redelijke termijn ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Yvon

#2 , 08 mei 2012 20:59

hoe is het mogelijk dat je zegt dat de echtelijke woning uit onverdeeldheid is en dat je toch mede-eigenaar bent?
Als de onvverdeeldheid is opgeheven is de woning toch van een van jullie beiden!
Maar uit de context blijkt dat de onverdeeldheid nog bestaat en dan moet je van je ex een bezettingsvergoeding vragen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”