Ik had graag de mening geweten van anderen over in hoeverre het normaal is dat een papa altijd samen met zijn 6 jarige dochter in bad gaat als ze bij hem is.
Ook legt hij haar altijd te slapen in zijn bed (alhoewel ze een eigen kamer heeft) om er dan bij te kruipen en de ganse nacht samen te slapen.
Even ter verduidelijking: papa ziet zijn dochter niet regelmatig, soms twee maanden niet, soms zelfs langer. Gans 2009 heeft hij haar totaal niet gezien of gehoord.
Ik denk dat je op dat moment niet echt kunt spreken van een hechte band?
Waarom deze vraag? Papa en ik hebben een relatie gehad die een goed jaar heeft geduurd, ik was al snel zwanger en gedurende onze relatie heb ik ook zijn dochter leren kennen die hij heeft uit een vorige relatie (papa was 41 en de mama 18 toen ze een relatie begonnen).
Het was net in het begin van mijn zwangerschap dat papa voor de eerste keer zijn dochter terug zag na één jaar. Telkens ze eens kwam, verbleef hij met haar in zijn appartement, hij wilde niet met haar naar hier komen.
Na enkele maanden is hij dan toch een paar keer met haar bij mij thuis gebleven (een beetje op mijn aandringen want tenslotte was ik zwanger van ons kind en wilde ik zijn dochter ook leren kennen. Het was toch de bedoeling om een soort van nieuw samengesteld gezin te vormen, vandaar dat ik er ergens op stond dat hij mij niet uitsloot en omgekeerd, zijn dochter belette mij te leren kennen.
Zijn dochter is dan een paar keer bij mij thuis geweest (weekends of paar dagen in vakantie), en het is op die momenten dat ik voor het eerst hun "onderlinge' relatie zag en mij daar vragen bij stelde.
Ikzelf ben verre van preuts maar voelde mij erg ongemakkelijk wanneer papa en dochter zeker een uur samen in bad zaten. De keren dat ze hier bleef slapen stond ik erop dat ze in haar eigen bed sliep in haar eigen kamer (papa echter wilde dat ik in haar kamer zou slapen, met toen al een zwangere buik van 6 maanden, en hij ging met haar slapen in ons bed.) Daar was echter geen sprake van!
Wat deed hij dan wel, samen met haar in het éénpersoonsbedje kruipen, om daarna (meestal sliep ik al) bij mij in bed te kruipen. 's Ochtends hetzelfde ritueel, papa stond op en kroop terug bij zijn dochter, terwijl dat kind nog lag te slapen. Tegen dat hij met haar naar beneden kwam waren we ondertussen al een dik uur later.
Ik heb geprobeerd hem daarover aan te spreken maar hij is direct woedend geworden. Het is zijn dochter en er is niemand die hem verbiedt met zijn dochter te slapen en in bad te gaan. Ik wilde hem enkel eens voorzichtig zeggen dat zijn dochter toch op een leeftijd was gekomen dat ze mss zo'n zaken liever niet doet?
Uiteindelijk was het steeds hij die besliste van bij haar in bad te kruipen en in bed, ik heb het haar nooit zelf horen vragen. Wel hoorde ik vanuit de badkamer dat dat meisje soms huilde, dat hij luid riep tegen haar en kwaad was, maar wie ben ik om de badkamer binnen te vliegen om te zien wat er gaande was?
Wat mij ook opviel was dat zijn dochter papa volledig opeiste, in die mate dat ze het zelfs niet toeliet dat hij mij eens vastpakte of eens 5 min een gesprek had met mij. Nadat ze tot drie keer toe uit woede in mijn zwangere buik heeft willen slaan was voor mij de maat vol.
Vanaf dan ging hij weer naar zijn app met haar en mocht ze van zijn ex niet meer naar hier komen, en zelf wilde ze ook niet meer.
Ondertussen is ons zoontje al 8 maanden, is onze relatie volledig kapot gegaan, onder andere door de problemen met zijn dochter.
De weinige keren dat de papa ons zoontje is komen bezoeken vond ik het zeer vervelend dat hij, bij het verversen van de pamper of toen hij in bad ging, steeds begon over zijn piemeltje. "Laat mij eens kijken, goh, die is al serieus groot geworden hé" en meer van dat genre uitspraken.
Ik maak me nu zorgen, omdat er voorlopig een regeling is dat hij mijn zoontje 2keer per week bij zich mag houden, en mss zal ik hier te horen krijgen dat ik paranoia ben of beestjes zie, maar gezien wat ik hierboven heb geschreven, ben ik toch ergens bang dat er dingen zouden gebeuren met mijn zoontje die niet zouden mogen. Hij is te klein om het te vertellen en dan nog...
Papa heeft trouwens altijd relaties gehad met meisjes die amper meerderjarig waren voor hij mij leerde kennen. Ik was de eerste "oude" waar hij een relatie mee begon zei hij in het begin...
Toen hij in zijn twintig was had hij een relatie met ééntje van 14...
Ik weet het niet wat ik ervan moet denken, maar in ieder geval, ik heb er echt geen goed gevoel bij