Kan ik mijn éénmanszaak verder zetten?

jograe
Topic Starter

Kan ik mijn éénmanszaak verder zetten?

#1 , 01 mei 2012 15:43

Ik had voor mijn huwelijk een éénmanszaak (bijberoep). Na mijn huwelijk volgens het wettelijk stelsel heb ik mijn zaak verder gezet en mijn activiteiten aangepast zodat ook mijn echtgenote kon meewerken. Gezien de bescheiden omzet oordeelde de boekhouder dat het inschrijven van mijn vrouw als meewerkende echtgenote financiëel niet interessant was. Kan mijn vrouw mij (nu tijdens de echtscheiding) belemmeren om deze zaak verder te zetten zonder haar?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 01 mei 2012 19:53

Juridisch kan ze dat niet.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

j.demoor

#3 , 03 mei 2012 08:41

“Art.1417.De echtgenoot die een beroep uitoefent, verricht alle daartoe noodzakelijke bestuurshandelingen alleen...”(Burgerlijk Wetboek).

Uw vrouw kan u dus ,ook tijdens de echtscheiding, niet belemmeren om deze zaak verder te zetten zonder haar.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”