Ik hoop dat er iemand is die mij raad kan geven :
Ik ben reeds 2 jaar woonachtig in België maar kom uit Nederland toen ik ben gescheiden ben ik bij mijn Belgische vriend komen wonen.
Het betreft de omgangsregeling van mijn dochter, destijds is er na veel proberen met mediation uiteindelijk met 2 advocaten in de rechtbank van Middelburg beslist dat: het bezoekrecht om de 14 dagen plaatsvind en dat ik de dochter breng op vrijdag 19:00 en de vader de dochter zondag terug brengt om 19:00u de afstand tussen ons is 40 min rijden.
Dit is niet zomaar tot stand gekomen eerst was het omgekeerd en gingen wij de dochter ophalen, wat bleek dat hij om de 14 dagen een andere vriendin had waar hij dan ook verbleef en we vele keren stonden te wachten op kerkpleinen en straten in Nederland. Door de rechter was het dan beslist om dit dan om te keren.
Aangezien ik een eleptische achtergrond heb en door de vele problemen met hem is dit niet verbeterd zelfs dat ik nu korte abcences heb en een rijverbod kreeg. Dit had ik hem medegedeeld en gevraagd om de dochter te komen ophalen, aangezien mijn vriend het beu was om telkens elders in Nederland te moeten staan, en de vele andere perikelen zoals niet willen tekenen voor een nieuw paspoort en dreigementen. Wil hij ze ook niet brengen.
Zodat hij in Nederland voor de rechtbank in Middelburg een kort geding had ingespannen zodat ik de dochter toch moet brengen.
Met dwangsommen etc... je kent die bangmakerij van advocaten. Aangezien de rechter in Nederland geen uitspraak kon doen omdat ze mij rechtstreeks in Belgie¨hadden gedagvaard heeft ze wel een advies gegeven en duidelijk meegegeven dat een rechter een doktersbesluit niet kan teniet doen en mijn vriend of famillie niet kan verplichten in te staan voor het vervoer. en dit een zaak voor België was.
Hij is ook veroordeeld geworden tot het betalen van de gerechtskosten en advocaten in Nederland.
Wat blijkt nu krijg ik een gerechtsbrief om in België voor de jeugdrechter te komen voor precies het zelfde als in Nederland.
Echter nu staat er terug niks te lezen over dat ik niet mag rijden op doktersbevel, wel grote sommen gevraagd bij het niet uitvoeren van de omgangsregeling.
Ik zou tevens mijn dochter moeten brengen waar hij momenteel verblijft, maar niet zijn officieël adres is.
Is het niet zo dat ik mijn dochter op zijn adres moet brengen waar hij is ingeschreven en niet ergens bij een vriendin als ik al mocht rijden ?
Ik ben het beu telkens advocaten te betalen en de vorige advocaat in Nederland heeft gezegd dat ik mij goed kan verdedigen aangezien ik daar altijd aan het woord was.
Mijn vraag is hoe gaat dit nu in België uitlopen , neem ik een advocaat ?
Het is een lang verhaal hier maar het is eigenlijk nog veel langer.