onverdeeldheid treden

zoltan
Topic Starter

onverdeeldheid treden

#1 , 06 mei 2012 09:32

Ik ben samen met mijn broer blote eigenaar van een pand waar vruchtgebruik op zit . Kan er gebruik gemaakt worden om uit de onverdeeldheid te treden want niemand is verplicht om in die situatie te blijven

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 06 mei 2012 10:06

Momenteel is er geen onverdeeldheid, want er is vruchtgebruik. Eerst moet het vruchtgebruik ophouden te bestaan. Indien er sprake is van een overlevende partner die het vruchtgebruik heeft, kan deze dit laten afkopen door de blote eigenaars, waarna er wel een onverdeeldheid ontstaat. Initiatief moet hier wel komen van de vruchtgebruiker.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 mei 2012 15:06

Ook de blote eigenaar kan in bepaalde gevallen de omzetting van het vruchtgebruik vorderen.

Belangrijk is dus te weten hoe het vruchtgebruik is ontstaan.

Reclame

wanton

#4 , 06 mei 2012 19:57

Zoltan ,
over welk soort onroerend goed gaat het? Wie is de vruchtgebruiker? Gaat het voor deze persoon om de gezinswoning? Vertel eens!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

zoltan
Topic Starter

#5 , 06 mei 2012 20:06

vader is vruchtgebruiker maar verblijft definitief is een rusthuis. Het gaat hier dus niet meer over de gezinswoning . Ook de inboedel die tot het nalantenschap behoorde is weg genomen door mijn broer zonder dat ik daar kennis van had.
Ik zou dus de verrefening willen vragen voor ene pand waar ook veel herstellingskosten zijn en dat zonder mijn medeweten is verhuurd.

Lightning

#6 , 06 mei 2012 20:16

Identiek vraag van TS: http://www.juridischforum.be/forum/view ... 23&t=37780" onclick="window.open(this.href);return false;
Antwoord werd reeds gegeven.

Terug naar “Echtscheiding”