Nee,de rekening is niet geblokkeerd.Ik heb enkel toen ik de woning verliet mijn bankkaart achtergelaten.Maar de rekening staat nog steeds op alletwee onze namen,dus in principe zou ik gewoon dat geld kunnen overschrijven??
Zal nog een paar dagen wachten,heb intussen via mail een kopie van de berekening en het bedrag ontvangen,en de mededeling dat de storting op 15 mei gebeurde.
Kan ik eigenlijk de rekening alleen voor "mijn naam" laten blokkeren?Want mijn ex wil die rekening verder gebruiken.
Groetjes
natuurlijk. het is een gezamenlijke rekening, waar UW inkomen op werd gestort.
U kan uiteraard UW inkomen onmiddellijk (waarop wacht je) van die rekening weghalen + alle bedragen waarop u meent recht te hebben. Nadien laat u uw naam verwijderen. dit kan zolang de rekening niet in het rood staat.
Zoals ik reeds schreef had mijn ex de rekening geplunderd tot het maximum bedrag dat we in het rood konden gaan (hij had nergens
recht op: het was mijn loon, en normaliter had hij nog deels de lening moeten afbetalen in die tussenperiode, eerder dan mijn inkomen waarvan ik de kinderen moest onderhouden, ook nog te vervreemden - maar het was een gezamenlijke rekening, dus.... ) en toen kon ik enkel mijn naam verwijderen als ik dat bedrag had bijgepast tot de rekening op 0 stond.
Indien U netjes wil zijn: haal vandaag nog de bedragen die van U zijn eraf, en laat uw naam schrappen. Probleem opgelost.
U kan ook - onbestraft - niet netjes zijn zoals mijn ex. Maar daarvoor moet je het juiste "karakter" hebben neem ik aan.