Dit kan toch niet!!!

radeloosje1
Topic Starter

Dit kan toch niet!!!

#1 , 28 mei 2012 22:20

Ik weet dat er in de meeste gevallen van een zogenaamde vechtscheiding haat en nijd is tussen de mama en de papa waar de kinderen als speelbal worden gebruikt.

Maar wat als het nu een keer niet zo is. Ik ben al zeker 3 jaar bezig om als stem van mijn 3 kinderen te spreken. Ik heb instanties gevraagd om hulp te bieden zodat de kinderen een manier zouden vinden om toch naar de papa te willen gaan. Ik krijg steeds te horen dat het een schrijnende zaak is maar dat ze niets voor hun kunnen betekenen.
Een anderhalf jaar geleden ben ik bij een hele goede kinderpsychiater terecht gekomen. Zij heeft zeer de tijd genomen om de oorzaak van het zeer zwart/wit denken van de kinderen over de papa te achterhalen.
Ze heeft daarna een heel duidelijk verslag opgemaakt waar ze de problemen beschreven heeft met een advies erbij.

Hiermee ben ik een kort geding gestart. En nu komt het!! De rechter kort geding heeft helemaal niet naar het verslag gekeken. Zij maakte de conclusie dat de oudste (11 jaar) het er het ergste aan toe was en dat zij alleen om de 14 dgn een zondag van 10 tot 18.00 uur naar de papa moet gaan. Haar zusje en broertje zijn er niet zo erg aan toe en zij moeten dus nog steeds om de 14 dagen van tot zondag naar de papa toe.

Hoe kan het nu dat een rechter niet eens naar een onafhankelijk verslag kijkt. Wat voor bewijzen moet een rechtbank hebben. Moeten de kinderen eerst zichzelf iets aandoen (en dat gaat niet lang meer duren) voordat ze iets ondernemen?
De kinderen gaan hier aan onderdoor en ze zijn hier heel duidelijk in maar niemand die wil luisteren, ze horen het wel maar luisteren doen ze niet.

Weet iemand raad wat ik nu kan doen?
Laatst gewijzigd door radeloosje1 op 29 mei 2012 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 28 mei 2012 23:32

Hoeveel heb je de kinderpsychiater in totaal betaald?

Woon je in het gerechtelijk Arrondisement Antwerpen? (In het gerechtelijk Arrondisement Antwerpen loopt een proefproject met een ander draaiboek dan alle andere gerechtelijke Arrondisementen)

Je kan vb. eens samen met de kids en de papa samen eens iets leuks gaan doen in de tijd dat ze normaliter bij U zijn.
Het lijkt me goed voor de kids dat jullie allen samen eens goed amuzeren.

RR

defoo

#3 , 29 mei 2012 08:26

Wat bedoel je met onafhankelijk verslag ?
u bent toch degene die de kinderpsychiater heeft aangesproken ?
Waarom vraag u geen sociaal onderzoek aan door een justitie-assistent ?
De rechter is immers meer geneigd om met een dergelijk sociaal onderzoek rekening te houden.
Tijdens dergelijk sociaal onderzoek kunt u verwijzen naar het verslag van de psychiater.....

Hoe staat de vader tegenover dit gebeuren ?

Reclame

eylis

#4 , 29 mei 2012 08:41

inderdeed zoals rode ridder voorstelt: organiseer samen met de papa tijdens jouw "verblijfstijd" leuke aktiviteiten; als jullie goed overweg kunnen met elkaar zijn jullie in de beste positie om als ouders samen de kinderen op te voeden. Ik vermoed dat je oudste in een vervroegde puberteitscrisis is terechtgekomen (dat gebeurt wel vaker bij echtscheidingen) en de jongere kinderen durven wel copiergedrag te vertonen. dit is maar een indruk van mij, maar ik denk dat de realiteit wel in die richting ligt.
Doe dingern samen met de papa en de kinderen en toon dat jullie als ouder met elkaar opschieten en dat zowel een papa als een mama belangrijk zijn voor kinderen (als ze beiden beschikbaar zijn...)
courage!

Kingfisher

#5 , 29 mei 2012 09:47

Die kinderpsychiater is door jou aangesteld, niet door de rechtbank. Hij kan dus niet als onafhankelijke expert beschouwd worden.

defoo

#6 , 29 mei 2012 10:44

Jammer dat we het verslag niet kunnen lezen.

Jammer ook dat we de mening van de vader niet kennen. Wenst de vader zijn kinderen te zien ? Hoe vaak ?
Indien de vader vaker zijn kinderen wenst te zien, is het toch niet moeilijk om dit zelf uit te breiden of met de vader te bekijken hoe het contact kan worden uitgebouwd ?

En om even advocaat van de duivel te spelen (ik zeg dit niet omdat ik denk dat dit de waarheid is maar om Radeloosje erop te wijzen dat andere redeneringen mogelijk zijn en de rechters ook daar rekening mee houden). De rechter zal zich immers het volgende scenario voor ogen houden : moeder is zeer sterk manipulerend en heeft haar kinderen opgezet tegen de vader. Daarna zoekt ze een bevriend psychiater op, betaalt hem goed, en die schrijft vervolgens in een verslag dat de kinderen niet bij hun vader wensen te komen.
Beeldt u gewoon de lastige taak in van een rechter en u zal begrijpen dat hij niet zo maar rekening kan houden met een verslag dat op uw verzoek werd opgesteld, ook al is dat van een gerenommeerd kinderspsychiater.

De oplossing voor uw probleem : communicatie met de vader.

Lucke

#7 , 30 mei 2012 09:40

Een onafhankelijk verslag terwijl jij de aanvrager bent.. dit kan niet en begrijp het standpunt van de rechter dan ook volkomen.
Hier heeft de mama ook getracht misbruik te maken van een kinderpsycholoog.
Dit heeft echter niet gewerkt.. heb zelf een onderhoud met die psycholoog gehad en het resultaat was dat zij nu weigert om een verslag of attest op te stellen.

Een onderzoek bij de psycholoog werkt enkel en alleen als beide partijen er aan willen meewerken... De vraag echter is of men de kinderen wil blootstellen aan dergelijke praktijken terwijl de oorzaak meestal net bij de ouders gezocht moet worden.

Zeg niet dat dit bij jou zo is maar er is wel een grote trend om misbruik te maken van dergelijke onderzoeken

Terug naar “Echtscheiding”