#1 , 29 mei 2012 21:59
Min ex en ik hebben twee kleuters. We woonden bij elkaar in de buurt en hij had de kinderen 2,5 dag per week. Dit is via een onderlinge afspraak overeengekomen bij een mediator. Nu stuurde hij me een sms dat hij 1 sept naar de andere kant van het land verhuisd. 140km van mijn huis. In eerste instantie wilde hij de kinderen meenemen maar dat wil ik absoluut niet. En nu wil hij ze elk weekend v vrijdag tot zondagavond en wornsdagmiddag. Waardoor ik geen vrije tijd met hen heb en ze niks kunnen doen met vriendjes. Ook wil hij geen alimentatie betalen. Ik heb nu voorgesteld om de kinderen om de week een weekend naar hem te laten gaan en de andere week dat hij op woensdagmiddag hier iets met ze gaat doen. Dat wil hij alleen als ik garandeer als ik t jaar erop naar hem verhuis. Omdat hij vindt dat ik me tegenoverr hem slecht heb gedragen tijdens onze relatie en ik dat goed moet maken. We zijn naar een bemiddelaar geweest maar we komen er niet uit. Kan hij deze dingen van me eisen? Of de kinderen opeisen en mee laten verhuizen? Kan ik nu het beste naar een advocaat gaan?