hey
4 jaar geleden zijn mijn ex en ik uiteengegaan, en hebben we voor onze dochter co-ouderschap aangevraagd.
Het betreft hier een week om week regeling, met haar domicilie bij hem.
Hij heeft echter nooit zijn deel van de notariskosten betaald, dus deze zal niet betekend zijn door de rechter.
Nu blijkt steeds meer en meer dat hij qua opvoeding tekort schiet. Ik heb een jaar geleden al eens een proces verbaal laten opmaken omdat hij tot midden in de nacht op café zat met haar op een schooldag en dat zij bijgevolg ook veel te vaak afwezig was op school. Ook heb ik dan vermeld dat ik een vermoeden had van druggebruik en dat hij mentaal nogal onstabiel was. (bedreigingen ivm zelfmoord enz). De politie is er dan geweest, en ik had het idee dat hij na deze waarschuwing wat beter op weg was.
Jammer genoeg was dit van korte duur. De laatste tijd als ik haar ophaalde was het daar huisje vol met nogal louche typen. Nu is hij opgepakt vrijdag wegens drugsfeiten en zit in voorhechtenis. Dinsdag moet hij voor de rechter. Gezien ik geen familie ben, zal ik ook wel geen details krijgen over zijn dossier, maar ik vraag me nu af hoe het verder moet met mijn dochter. Als hij dinsdag zou vrijkomen, moet ik haar dan meegeven?
Ik heb liever niet dat zij nog langer aan deze situatie wordt blootgesteld. Ik zal hem nooit verbieden haar te zien, het blijft haar papa, maar ik moet haar belang toch voorop stellen.
Ik had al gedacht misschien de sociale dienst van de politie te contacteren, maar zou niet weten wat ik voor de rest moet doen, onmiddelijk advocaat contacteren? of eerder bijzondere jeugdzorg?