Ex man laat onze dochter dopen zonder mijn medeweten.

nanni
Topic Starter

Ex man laat onze dochter dopen zonder mijn medeweten.

#1 , 13 jun 2012 17:40

Een paar weken geleden kwam ik te weten dat onze 5jarige dochter werd gedoopt en dat totaal zonder mijn medeweten.
Toen ze het vertelde en ik hem hier mee confronteerde deed hij het eerst nog af als een leugen van haar kant.
Uiteindelijk gaf hij toe haar gedoopt te hebben.
Ik begrijp niet dat dit juridisch zomaar mogelijk is, ik ben heel verbouwereerd en voel me als moeder zo vernederd.
Des te meer omdat hij vorig jaar haar doop had uitgesteld wegens een te drukke agenda.
Nu ontzegt hij me nog eens een vakantie samen met mijn dochter met als argument dat ze het buiten de schoolvakantie is, terwijl ze niet schoolplichtig is, en wij zelf ten tijde van ons huwelijk buiten de schoolvakanties op vakantie gingen.
Stilaan nader ik de spreekwoordelijke druppel die de emmer doet overlopen.
Maar wat kan ik doen?
Mvg Nanni

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wonderingwhy

#2 , 13 jun 2012 21:12

Tegen dopen kan je volgens mij juridisch niets doen... Tenlsotte heeft de staat daar niks mee van doen :-)

Eventueel de voogdij herzien?

mapleleiah

#3 , 13 jun 2012 21:42

Dopen is een religieus gebeuren waar de wet geen vat op heeft ... tenminste als het geen schade toebrengt.

U kunt het natuurlijk wel zoals hierboven gesuggereerd als één van de motieven aanwenden om de verblijfsregeling en onderlinge afspraken te laten herzien.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

eylis

#4 , 14 jun 2012 15:48

- inderdeed: dopen is religieus gebeuren: jij kan gerust van jouw kant én met jouw familie ook een doopfeest organiseren voor jullie dochter.
- als jullie een verblijfsco-ouderschapsregeling hebben en je wil binnen jouw verblijfstijd met jue dochter op vakantie kan de vader daar juridisch ook niets op tegen hebben , tenzij je natuurlijk op overlevingstocht trekt met haar door de Andes. Daar zou hij dan weer om gezondheidsredenen wel zijn zeg over mogen/kunnen doen.
- en jullie zijn het er samen best wel over eens of jullie dochter dan zoveel schooltijd kan/wil missen. Misschien is erbinnenkort ook het schoolfeest enz? voor kindjes in de laatste kleuterklas is dat wel een hoogtepunt.

Terug naar “Echtscheiding”