Hebt u al een dossier bij de verantwoordelijke van Intra Familiaal Geweld bij de politie?Beste,
Vorig jaar start hij plots de echtscheiding op volgens dwingende redenen.
Wat waren die redenen?
En voor welke rechtbank?
Aangezien zijn BVBA in ons huis gevestigd was, besliste de rechter in kortgeding dat ik -: de mama die altijd gewerkt had en voor haar kinderen instond - in 24 uur mijn woning diende te verlaten.
Welke rechter en voor welke redenen ..... bvba wat heeft die te maken met een familie...?
Was u aanwezig ...waarom geen verzet indien bij verstek of beroep?
En nu komt het: mijn ex eist zowel alimentatie voor hemzelf - zodanig dat hij niet hoeft te werken -
als een zware alimentatie voor mijn kinderen - hij eist mijn beide kinderen full time op. Ondertussen zijn we 1 jaar verder: er is geen communicatie met mijn ex, mijn kinderen zijn veroordeeld door rechter in kortgeding tot co-ouderschap (50-50 regeling).
Normale regeling is co-ouderschap maar bedoelt u soms bi-locatie?
Wekelijks word ik door zijn agressiviteit bedreigd, het is echt geen leven. uit wat bestaan de bedreigingen en waar en hoe worden die geuit?
Ik heb geen enkel voorwerp van in mijn huis, geen enkel document, niets, ik heb enkel nog steeds mijn kledij. Mijn ex leeft zoals god in frankrijk in ons huis, hij werkt niet, beweert dat hij een behoeftige echtgenoot is, staat te huilen voor de rechter, en is momenteel in beroep aan het gaan voor zijn alimentatie.
dus is er een uitspraak.... waarvan leeft hij gezien zijn firma in faling is?
Ik word gestalkt, achtervolgd, bedreigd door hem als door zijn ouders. Niemand van al deze personen werkt en spenderen hun tijd full-time aan hun doel.
Hebt u al aangift egedaan...zo te lezen wel.... hebt u attesten van aangifte?
Mijn advocaat doet weinig of niets en laat mij maar kapot gaan. Ik heb ondertussen 4 PV's laten opmaken door de politie, maar ook hier wordt niets mee gedaan. Een sociaal assistent heeft in haar verslag de agressiviteit beschreven van hem, maar laat zich niet uit over de feiten zoals ik hier beschrijf.
De kinderen lijden zeer erg onder de situatie, zijn ondervoed bij hem, krijgen identiek dezelfde ongewassen kledij terug aan die ik hen aandoe, etc. Een levende nachtmerrie. Bovendien is iedereen bang van hem, niemand wil mij assisteren als ik de kinderen dien op te halen voor de wissel. Ik heb reeds gevraagd aan mijn advocaat om dit in een beschermde plaats te laten gebeuren zodanig dat ik niet met hem in contact dien te komen, maar ook hiervoor doet hij niets. Ikzelf heb moeite om op mijn benen te blijven staan, te blijven werken en hier tegen te vechten. wie heeft er hulp of advies ?
Ex is niet verplicht kinderen mee te geven aan een "vreemde". Bovendien vallen dergelijke taken niet onder het takenpakket van mensen die met dienstencheques werken.Als je angst hebt om je kinderen op te halen bij hem moet je even nakijken of je als tussenoplossing eventueel niet iemand kunt inschakelen met dienstencheques. Je kunt met deze persoon dan tot aan het begin van de straat rijden, hij/zij haalt je kinderen op, in de auto en terug naar huis. Voor de rest raad ik je aan dringend een andere advocaat te zoeken. 2 jaar is wel afschuwelijk lang, als je na 2 jaar zelfs je eigen spullen nog niet hebt teruggekregen is er toch ééntje die zijn werk niet goed doet...