Is dat wel verstandig belofte's doen terwijl men weet of men zou moeten weten dat men daarmee een strafblad riskeert?
Wat je voorstelt is een vorm van geweld, niet alleen geweld op de andere ouder maar ook het plegen van geweld op je eigen minderjarige kinderen.
Mag nu net dat zijn wat men als argument aanhaalt dat de andere ouder een minder goede ouder zou zijn.
Overigens zal U op die manier bij politie ook snel gekend zijn voor feiten.
Er zijn vele dingen die langzaam schever en schever groeien en vervolgens plots en dringend oplossingen zouden moeten vereisen komende van andere mensen.
In de eerste plaats meen ik dat het beter is dat je als ouders samen naar een oplossing zoeken eerder als dat advocaten de zaak in handen nemen die alle slechte ervaringen van een ouder gaan oplijsten.
Dit is roepen om nog meer frustratie.
Hiermee wil ik niet zeggen dat het niet moeilijk is of kan zijn daar moet je me niet van overtuigen, maar de gerechtelijke weg kiezen om de andere ouder in feite zo veel mogelijk zijn ouderschap te gaan ontnemen dat heeft zo is veelvuldig gebleken, veel te veel tot onnodige drama's geleid. Flexibele regelingen genieten in dergelijke cases meestal mijn voorkeur, maar voor flexibele regelingen zijn het de ouders zelf die daar voor moeten zorgen.
Wat je kan doen is een aangetekend schrijven sturen waarin je vraagt of er bereidheid is om samen hulp gaan te zoeken voor het gebroken gezin. Hierbij kan je de termijn aangeven waarbinnen je verwacht dat de hulp opgestart wordt. Het overwegen waard is dat schrijven waar je eigenlijk hulp zoekt laten betekenen door een gerechtsdeurwaarder. Dat kost wel wat maar dat geeft allicht wat meer gewicht aan je schrijven.
Het doel van de hulp zou m.i. niet mogen zijn als zijnde "zijn probleem" maar wel het probleem of problemen van het "gebroken gezin" dat is toch net iets anders.
in ieder geval wens ik U sterkte in het vinden van een door beide aanvaardbare oplossing want eenvoudig is deze problematiek niet
RR
Bedankt voor de reactie , maar de problemen zijn niet ontstaan nadat we uit elkaar gegaan zijn. Dezelfde problemen waren er reeds voor er kinderen in het spel kwamen en ik toen nog te naïef was. We hebben hierover in het verleden al veel gesproken en telkens geloofde ik zijn "beloftes". Ook heb ik hem gevraagd om hulp te zoeken voor oa zijn drankprobleem maar ook dat nam hij niet ten harte. Ik heb 10 jaar moeten aanzien dat de kinderen met weinig enthousiasme naar hun paps gingen en nu durven ze eindelijk hun mening en gevoel uiten rond de persoon waarvan ze houden. Ze willen hem niet zien momenteel. Ik durf geen risico te lopen om dit nog verder te laten escaleren. Of sta ik pas recht in mijn schoenen als de kinderen bont en blauw geslagen worden en/of sexueel misbruikt?????
Ik ben radeloos en hoop deze week na het verhoor over meer handvaten te beschikken waaraan ik me kan vastklampen.
De vader zal ik alleszins al een mailtje sturen (de telefoon hangt hij op) dat de kinderen voorlopig hier blijven tot nader bericht.