jeugdrechtbank: mening/ervaringen

KLT
Topic Starter

jeugdrechtbank: mening/ervaringen

#1 , 21 jul 2012 14:49

Beste mensen

Ik ben nieuw hier en vertoef in enorm spannende tijden. Ik ga even mijn verhaal doen en zou graag jullie ervaringen/meningen hierover horen.

Ik heb 2 kindjes (bijna 2 en 3) en midden februari ben ik met hen naar een vluchthuis vertrokken. Wij zaten in een situatie van intrafamiliaal geweld waar de kinderen getuige van waren: zowel fysiek als psychisch. De creche van de jongste heeft me aangeraden te vluchten want ook de kinderen waren in gevaar.
Goed, ik ben dus vertrokken met de kinderen naar een vluchthuis, daarna zijn we voor de jeugdrechter verschenen voor een inleidende zitting: hij wil de volledige voogdij, ik 1u per dag bezoekrecht (terwijl hij nooit naar de kinderen heeft omgezien!! dit is een machtsspel!):
BESLISSING:
-kinderen bij mij en hij ziet ze zondag van 10 tot 18
-we moeten naar een bemiddelaar
-politioneel onderzoek om intrafamiliaal geweld te onderzoeken
--> definitieve vonnis eind juni.
GOED: tussen februari en juni:
-bemiddelaar: geen communicatie mogelijk
-hij blijft dingen tegen mij zoeken: trekt foto's van een buil, bloedneus, eczeem, schaafwondje en geeft dit aan bij de politie; ik ben verhoord!!!!
HIj wil aantonen dat ik de kinderen mishandel: ze zijn 2 jongens van bijna 2 en 3, ze vallen veel, zelfs politie vond dit belachelijk!!!
-politioneel onderzoek: creche en 2 buren ondervraagt: bevestigen intrafamiliaal geweld en zeggen dat ik er altijd alleen voor heb gezorgd, dat ze niets slecht kunnen zeggen
over mijn mama-zijn,...
Hij greep me geregeld vast bij mijn keel, tilde me omhoog aan mijn keel, gaf me kopstoten, stampen, duwen, trok aan mijn haar, dreigde er mee haardrogers in bad te gooien (1x ook bij de kinderen omdat hij wist dat hij me daarmee kon raken), heeft met een mes voor mij gestaan en deed de keren erna alsof hij een mes uit de keukenkast pakte en dat achter zijn rug hield om me bang te maken, elke dag ook roepen, schelden, vernederen, te kinderen tegen me opzetten, zeggen dat mama's enkel voor seks dienen of om te slagen (de oudste is 3 en nam dit gedrag over),... En alles gebeurde voor de ogen van de kinderen!!! Hij ontkent ALLES, gelukkig heb ik getuigenissen van mijn buren en creche via het politie-onderzoek
ZITTING EIND JUNI: hij eist nu bilocatie, het enige tegen mij waren die foto's van die buil en bloedneus, voor de rest niets kunnen vinden.
Mijn bewijsstukken: getuigenissen intrafamiliaal geweld, slachtofferhulp, verklaring CLB en school dat hij niet betrokken is, getuigenis dat de kinderen savonds na een papa-dag
totaal in de war zijn, hysterisch zijn en blijven wenen,... MAAR politioneel onderzoek was kwijt (ondervragingen creche en buren) --> lag op volwassen parket dus jeugdrechter had dit niet.
BESLISSING:
-kinderen blijven bij mij, hij heeft ze van 10 tot 18 op zondag
-eind juli (volgende week dus) is er een vonnis voor een vakantieregeling in augustus en misschien ook voor de omgangsregeling.

Nu wil ik weten of iemand van jullie soms ervaringen heeft met omgangsregelingen en vakantieregelingen bij jonge kinderen, in situaties van intrafamiliaal geweld?
Ik ben heel erg bang voor co-ouderschap!!!
De kinderen zijn nu ook al 6 maanden lang alleen bij mij, bemiddelaar zegt dat er geen communicatie mogelijk is, ze zijn 2 en 3, hebben er al 6 maanden lang
niet overnacht, ik heb bewijzen dat hij niet betrokken was in ons gezin vroeger (vele hobbies, vorig jaar 18 keer in het buitenland!!!, geweld),
hij speelt een machtsspel (eerst mij dagvaarden en volledige voogdij eisen, nu ineens bilocatie, foto's trekken en dingen zoeken tegen mij,...)
Wat denken jullie hier van?

Zou een rechter het kunnen maken om co-ouderschap uit te spreken bij
-voormalig intrafamiliaal geweld
-een bemiddelaar die zegt dat er geen communicatie mogelijk is
-met bewijzen tegen hem dat hij zeer veel weg was en ik volledig alleen heb ingestaan voor de zorg van de kinderen
-leeftijd is bijna 2 en 3
-getuigenis van een onafhankelijk persoon dat de kinderen hysterisch terugkomen van een dagje papa
-een regeling die hij zelf heeft geschreven waar in staat dat hij ze elke dag 1u per dag ziet en dat ze de rest van de tijd bij mij zijn
-een voorlopig vonnis waar in staat dat de kinderen aan mij worden toegewezen omdat het centrum van belangen van de kinderen bij mij ligt
-er geen overnachtingen bij hem zijn geweest sinds februari
-zijn dagvaarding, foto's van builtjes waaruit blijkt dat dit een machtsspel is

Ik ben gewoon zo ontzettend bang!

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding