aanpassing regeling Co Ouderschap

Katooke
Topic Starter

aanpassing regeling Co Ouderschap

#1 , 02 aug 2012 21:46

Hallo,

Ik ben mama van een zoontje van 3. Mijn ex en ik hebben bij de notaris een document over co-ouderschap laten opstellen toen we uit elkaar zijn gegaan.
De kleine woont 5 van de 7 dagen bij mij en gaat de eene week 2 weekdagen en de andere week 2 werkdagen naar mijn ex.

Ondertussen heb ik een nieuwe relatie met een geweldige vent die ook super is voor mijn zoontje. Hij woont alleen 100 km verder dan waar wij wonen en de kleine naar school gaat.

Ik vraag me af welke rechten en plichten ik heb indien we mettertijd zouden verhuizen naar de woning van mijn nieuwe partner. (verandering van school,...)
Het is helemaal niet de bedoeling van mijn zoon bij zijn papa weg te houden. Hij zorgt goed voor zijn zoon al hij bij hem is.

De zoon staat volledig ten laste bij mij en is officiële bij bij gedomicilieerd.

Dank jullie wel voor de adviezen!
Groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 02 aug 2012 21:55

De partner die verhuist, moet meestal instaan voor alle bijkomende overlast en kosten hierdoor veroorzaakt. Ook schoolverandering kan niet zonder overleg, en uw ex mag dit weigeren (wat ik en u ook zouden doen in die situatie).

Indien mogelijk, zou een betere oplossing zijn dat uw nieuwe partner naar uw woning verhuist, of dat u samen een nieuwe woning zoekt die dichter ligt bij uw huidige woonplaats.

duma

#3 , 03 aug 2012 11:01

Klopt, de wegtrekkende partner trekt meestal aan het kortste eind als dit voor een rechtbank zou eindigen. Het zou niet de eerste keer zijn dat de rechter dan een verblijfsregeling uitspreekt waarbij de kinderen meestal bij de ouder is die gewoon blijft wara hij is en slechts een weekend regeling voor de ouder die vertrekt. Als dit voor de rechtbank zou komen, geef ik u bijzonder weinig kans.

Jullie hebben altijd co-ouderschap, wat wil zeggen dat jullie samen beslissen over de belangrijke elementen in het leven van het kind (school, godsdienst, hobby, medische ingrepen, ...). Waar jullie zoon ten laste staan en waar hij gedomicilieerd is, maakt daar voor niets uit. Beide ouders worden ook geacht alles te doen om dit co-ouderschap in stand te houden en ver weg verhuizen druist recht tegen die regels in en zorgt voor de onmogelijkheid om dit deftig te doen.

Best is inderdaad dat u een andere oplossing zoekt. Het is zeker niet in het belang van het kind om ouders te hebben die ver weg wonen en moest uw ex hier dus tegen protesteren, is de kans zeer groot dat hij gelijk krijgt.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”