Hallo,
Mijn toekomstige ex verblijft momenteel in een psychiatrisch ziekenhuis, hij komt enkel in
het weekend naar huis. Ik heb ongeveer 2 maanden geleden gezegd dat ik wil scheiden, en we zijn
ondertussen bij de notaris geweest.
Ons huis wordt verkocht en we betalen nog maandelijks 850 euro aan de lening.
Nu heeft mijn man in het ziekenhuis iemand anders leren kennen en ze zijn samen opzoek naar een
appartement en als ze dat gevonden hebben stoppen ze beide met hun therapie (hij voor psychoses, angststoornissen en verslaving en zij heeft borderline en een alcoholprobleem)
Hij wil graag co-ouderschap, maar dat zie ik niet zitten omdat ik weet dat hij dat niet aan kan.
Nu veronderstel ik toch dat een rechter in zo'n geval geen co-ouderschap toelaat of vergis ik mij? Heeft er iemand ervaring met de toewijzing van kinderen van psychiatrische patiënten? En wat ik best kan doen in dit geval?
En wat de lening van het huis betreft: vanaf deze maand ga ik in ouderschapsverlof, omdat ik vast zit met de opvang van de kinderen (eentje van 4 jaar en eentje van 4 maanden) en krijg dus vanaf volgende maand een uitkering van ongeveer 450 euro (ik werk halftijds voorlopig) en kan dus alleen de lening niet dragen,
nu weet ik wel dat hij zolang we niet gescheiden zijn mee moet betalen,
Maar hoeveel? Is dat dan 50/50?
Alvast bedankt