Hallo,
Even men verhaal...
Ik ben een alleenstaande mama met twee kindjes, men zoontjes gaan om de veertien dagen een weekend naar hun papa. Onlangs leerde ik men huidige vriend kennen. Hij zit nu in een moeilijke scheiding.
Zijn ex-vrouw woont niet meer in hun huis dat ze samen hebben gekocht maar haar domicile staat er nog wel. Ze hebben samen twee kinderen. Ze is enkele maanden geleden bij haar moeder ingetrokken en hun huis staat al een tijdje te koop. Ze heeft alle meubelen laten staan en is pas van plan ze op te halen als het huis verkocht word. Nu heeft mijn vriend gevraagd of ik bij hem wil intrekken, zodat het heen en weer pendelen gedaan is voor ons en ik zie dat samenwonen wel zitten... Maar de ex doet hier nu moeilijk over. Wat ik ergens ook wel begrijp. Men vriend wilt co-ouderschap voor hun twee bengels en zij wilt dit niet met excuus dat ze geen wagen heeft. Maar omdat ze uit de buurt gaan wonen is (meer dan half uur rijden naar haar moeder waar ze verblijft als ze niet bij haar vriend is) wilt ze ook de kinderen van school halen en daar waar ze nu woont naar school laten gaan, wat voor mijn vriend co-ouderschap niet mogelijk maakt.
Nu is mijn vraag... Kan dit zomaar en wat als ik bij hem in hun huis ga wonen? Kan ik dat? Mijn vriend is ondertussen naar en advocaat gestapt met het probleem omdat ze echt niet overeen komen en aangezien het schooljaar nadert wil hij het probleem zo snel mogelijk opgelost zien... Wat nu?