Besten,
Graag jullie advies over volgende situatie :
Ik ben een jonge zelfstandige vrouw, werk samen met mijn partner waarmee ik samen een huis (op beide namen) heb gekocht sinds december 2011. In mei 2012 ben ik bevallen van onze superlieve zoon. Sindsdien gaat het steeds bergafwaarts met onze relatie... Partner kleineert me op de werkvloer, verwacht dat ik 80% van de tijd voor de baby zorg EN het huishouden + full-time werk. Er komen geen positieve woorden meer van zijn kant en alles wat ik doe is slecht of kan iemand anders beter... kortom zeer vernederend. Hij dreigt ook steeds met de verkoop van het huis telkens ik toenadering of naar een positieve insteek zoek. Er is nog geen concrete beslissing genomen, maar ik voel wel duidelijk aan dat dit voor geen van beider partijen houdbaar blijft.
We zijn niet wettelijk samenwonend en denk dat de periode om feitelijk samenwonend verklaard te zijn te kort is... (slechts 8 maanden en 3 maanden in het verleden)
Het huis is 65% op zijn naam beschreven + dat hij op zijn kosten al verschillende werken heeft laten uitvoeren. Ik heb 35% op mijn naam staan.
Wat als we dienen te verkopen, waar heb ik recht op? Het huis is mits de verbouwingen toch wel gestegen in waarde...
Wat met mijn zoontje? Hij werd na veel gezeur dan toch erkend door de vader, maar als puntje bij paaltje komt, zorg ik altijd voor hem. stel dat we uit elkaar gaan, wat zijn mijn rechten / plichten en wat komt de papa tegemoet?