ondertekening dading echtsc: wijzigingen of nieuwe dading ?

pipooke
Topic Starter

ondertekening dading echtsc: wijzigingen of nieuwe dading ?

#1 , 14 aug 2012 22:12

In het kader van echtscheiding, is er een dading tussen mezelf en ex getekend in aanwezigheid van notaris en beide advocaten. Hier is een bedrag vermeld die de ene partij moet betalen aan de ander oa. vermogen voor het huwelijk en overname woning.
Nu komt de notaris op de proppen dat er een rekenfout is gebeurd, en stuurt hij een nieuwe dading (een nieuwe opening werkzaamheden) met enkel het passief vrouw dat ik zou meer moeten opleggen aan mijn ex, ondanks dat we beiden reeds een dading ondertekend hebben. Beide vermogens voor het huwelijk compenseren elkaar en dit komt hij in zijn nieuwe dading eisen, die ik op mijn kantoor moet gaan tekenen;
Dus mijn passief vermeld hij niet in zijn nieuwe dading
In de oude dading stond 1 bedrag en daar was ik mee akkoord.
in de nieuwe dading is er nu ene optelsom van prijs overname woning+huurvergoeding+passief vrouw
Dus mijn passief vermeld hij niet in zijn nieuwe dading

Ik liet al aan de notaris weten dat mijn inbreng, mijn ex haar inbreng compenseert, maar hij houdt het been stijf.
Nu mijn ex wrijft natuurlijk in haar handen en hoopt op die extra.
Ook mijn advocaat heeft al laten weten aan notarisdat een nieuwe dading niet kan, dat er reeds al een bestaat.
Maar de notaris schermt met het BW boek dat rekenfouten mogen gecorrigeerd worden.

Ook mijn groepsverzekering vermeld hij, mijn vrouw heeft dat ook, maar hij doet geen opzoekingswerk erna.
Ook de bedragen in mijn voordeel kloppen niet; altijd in mijn nadeel.
bv groepverzekering /2 = bv 5000/2 => kent 3000 euro toe
Verschil auto'd , waardebepaling door garage: 1500 verschil=> kent hij mij 400 euro toe.

Dit kan toch niet.

Wat zijn mijn rechten en plichten ?
Is de eerste dading definitief ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 18 aug 2012 22:02

In onze vereffening en verdeling werd na elke samenkomst de stellingen genoteerd in één staat.
Telkens eiste de notaris deze staat te ondertekenen ook al werd niet akkoord gegaan (om
soortgelijke redenen dan in uw geval)
De reactie van mijn advocaat was er één alsof niet niet belangrijk was, waardoor ik meende te begrijpen dat
dit later enkel de notariskosten moest bewijzen.

Uiteindelijk bemerkte ik dat advocaat van ex blijkbaar contacten had met de notaris, waarvan wij
pas op de hoogte werden gebracht na verdict van zelfde notaris.
Akkoord kon mijn inziens niet langer bereikt worden op deze wijze, waarna de notaris zijn staat,
op verzoek van advocaat van ex naar de rechtbank zond.

Een eerste voorkomen voor de rechtbank halveerde de cijfers van de notaris reeds VOOR DE HELFT in mijn voordeel,
en verder werden er bijkomende debatten gevonnist.

Intussen werd dit vonnis betekend door tegenpartij.
Mijn inziens houdt deze betekening een schuldbekentenis in van tegenpartij.
Waarmee dan weer wordt aangegeven in hoeverre notarissen onfeilbaar zouden zijn....

Met dit schandaal worden de twee vragen van u beantwoord:

Wat zijn uw rechten en plichten?
U hebt het recht om niet akkoord te gaan, waarna de meest gerede partij (diegene die meent van de sollen te mogen eisen) de notaris kan verzoeken om zijn staat aan de rechtbank over te maken.
U plicht bestaat eruit om eerlijk te zijn, indien voor de rechtbank zou blijken dat u probeerde vermogen weg te maken, dan zal u dit duur opbreken.

Is de eerste dading definitief?
Neen dus!
U kan nog ruim vijf jaren na de officiële echtscheiding blijven voorthameren op punten en komma's.
(de vraag is of dit u dan iets zal opleveren? .... jawel alvast enkele jaren oorlog en hoge kosten...
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”