In het kader van echtscheiding, is er een dading tussen mezelf en ex getekend in aanwezigheid van notaris en beide advocaten. Hier is een bedrag vermeld die de ene partij moet betalen aan de ander oa. vermogen voor het huwelijk en overname woning.
Nu komt de notaris op de proppen dat er een rekenfout is gebeurd, en stuurt hij een nieuwe dading (een nieuwe opening werkzaamheden) met enkel het passief vrouw dat ik zou meer moeten opleggen aan mijn ex, ondanks dat we beiden reeds een dading ondertekend hebben. Beide vermogens voor het huwelijk compenseren elkaar en dit komt hij in zijn nieuwe dading eisen, die ik op mijn kantoor moet gaan tekenen;
Dus mijn passief vermeld hij niet in zijn nieuwe dading
In de oude dading stond 1 bedrag en daar was ik mee akkoord.
in de nieuwe dading is er nu ene optelsom van prijs overname woning+huurvergoeding+passief vrouw
Dus mijn passief vermeld hij niet in zijn nieuwe dading
Ik liet al aan de notaris weten dat mijn inbreng, mijn ex haar inbreng compenseert, maar hij houdt het been stijf.
Nu mijn ex wrijft natuurlijk in haar handen en hoopt op die extra.
Ook mijn advocaat heeft al laten weten aan notarisdat een nieuwe dading niet kan, dat er reeds al een bestaat.
Maar de notaris schermt met het BW boek dat rekenfouten mogen gecorrigeerd worden.
Ook mijn groepsverzekering vermeld hij, mijn vrouw heeft dat ook, maar hij doet geen opzoekingswerk erna.
Ook de bedragen in mijn voordeel kloppen niet; altijd in mijn nadeel.
bv groepverzekering /2 = bv 5000/2 => kent 3000 euro toe
Verschil auto'd , waardebepaling door garage: 1500 verschil=> kent hij mij 400 euro toe.
Dit kan toch niet.
Wat zijn mijn rechten en plichten ?
Is de eerste dading definitief ?