Hoe omgaan met moeder die onverantwoord met de kleine omgaat

PAPA EN ZOON
Topic Starter

Hoe omgaan met moeder die onverantwoord met de kleine omgaat

#1 , 16 aug 2012 12:00

Hallo,

ondertss is de kleine 5 geworden, en is praten met de moeder nog steeds niet mogelijk, haar gedrag en opvoeding naar de kleine toe word steeds erger

Hij mag nog steeds niet naar verjaardagsfeestje gaan van haar

Nu mag hij al vooraan op de schoot van de mama zitten in de wagen, af en toe zelfs al op opa zijn schoot en mee sturen

Hij mag mee aan opa zijn pint bier drinken

Als ik hen ergens tegen kom, mag de kleine niet naar me toe komen, of zelfs niets tegen mij zeggen

Ik word er constant zwart gemaakt, dat weet ik van de kleine zelf, want hij vertelde me dat hij dat niet fijn vond.

Hoe moet je omgaan met zoiets

Kan ik juridisch iets doen, om de moeder op andere gedachten te brengen zodat ze op een andere manier met onze zoon zal omgaan?
CARPE DIEM

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 18 aug 2012 21:27

Het probleem is niet dat u daar juridisch niets aan zou kunnen doen.

Wel; het feit: hoe jij dit aan de rechtbank kan aantonen/bewijzen.
In België bestaat er geen enkele officiële dienst die zich bezighoud met toezicht op opvoeding door gescheiden ouders, tenzij
u hen daartoe verzoekt. Waarmede u uw ex uiteraard een tegen-argumentatie zou bezorgen.

Probeer de vrede te bewaren en een goed vader te zijn, waardoor je zoontje stapje bij stapje zal doorkrijgen dat hij meer opvoeding van jou
ontvangt dan van je ex. Dit is een werk van lange adem, maar niet verschillend aan de omstandigheden waarin er geen echtscheiding had plaatsgevonden.
Ik weet het; gemakkelijker evenmin...
Handige documenten voor Personenrecht

PAPA EN ZOON
Topic Starter

#3 , 22 aug 2012 08:12

veel feiten kan ik bewijzen aan de hand van fotomateriaal, maar volgens de procureur doe je dat niet foto's nemen van dergelijke feiten.

Ook word mij verweten, dat ik de kleine zou ingeschreven hebben op de voetbal, zonder haar meede weten,dit is niet waar heb dat met haar overlegt, en ze ging akkoord. Dit kan ik bewijzen aan de hand van sms berichten . Ze blijft me verwijten dat ik die beslissing alleen genomen heb. Ik pak haar tijd af in het weekend door de voetbal, en daardoor mag hij in het weekend weeral niet naar een verjaardags feestje van een vriendinnetje gaan.

volgens de procureur giet ik enkel olie op het vuur, foto's nemen van het feit dat de kleine vooraan in de wagen zit, dat doe je niet, ook al heb je de moeder daar al meerdere malen over aangesproken. Het feit dat een 5 jarige aan een pint bier drinkt, ja meneer dat kan wel eens gebeuren. En hij vind dat ik had moeten overleggen wat de voetbal betreft, ook al heb ik al de bewijzen zwart op wit, die tellen niet blijkbaar. Want volgens de procureur is een sociaal onderzoek niet nodig.

Begrijp hier de denkwijze van de procureur niet goed, zou ons gerecht echt corrupt zijn.

Nu enkel wachten op een uitspraak, heb er geen goed oog in.
CARPE DIEM

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”