Hallo
ik ben getrouwd en mijn man heeft een zoon uit een vorig huwelijk .
tis tvolgende wij betalen allimentatie en er is een eot oopgemaakt met bijkomende kosten die we moeten betalen ( zoals medicijnen , schoolboeken , lidgeld sportkamp , lidgeld sportvereniging , enz...)
nu die eot is niet heel duidelijk opgesteld , is toen opgesteld geweest zonder advokaat maar met een notaris ,
daar hebben we nu veel spijt van n maar helaas kan er daar niets meer aan veranderd worden .
nu zijn ex wilde ons doen betalen voor drinken op school , eten op school ,
soms heeft mijn man die betaald soms niet
nu zit zij bij een ziekenfonds die veel extra kosten terugbetaald in verband met spotkampen
vb. : 1 sportkamp van 5 dagen kost 40,50 ? zij krijgt van het ziekenfonds 25? terug maar dan laat ze ons de helft nog eens betalen van 40,50 ?
zij krijgt van ons 2025? en van ziekenkas 25? komt op 45,25 ? per sportkamp en dit 4 keer per jaar
wij zijn dan te weten gekomen dat ze terugkreeg voor die sportkampen en we wilden de volle pot van de helft van een sportkamp niet meer betalen .
zij is dan gestapt naar de vrederechter omdat we die volle helft niet meer wilden betalen ..
vrederechter heeft uit gesproken dat wij niet kunnen genieten van de extra teruggaven van een ziekenfonds omdat we geen lidgeld betalen
naar mijn weten is een lidgeld voor een kind bij de ziekenkas gratis .
helaas hebben we geen gelijk gekregen , maar hebben ons erbij neergelegd.
maar er waren nog enkele kosten die we niet betaalden omdat dit niet echt duidelijk in het eot stond .
nu voor sommige dingen hebben we wel gelijk gekregen over eten en drinken .
mijn man heeft dus de kosten van eten en drinken die hij vroeger wel heeft betaald verrekend met de eerstvolgende bundel van de bijkomende kosten .
maar daar was zijn ex niet mee akkoord en heeft ons weer een rechtzaak aangedaan .
mijn vraag is nu wie zal die winnen ?
als de vrederrechter heeft uitgesproken dat we geen eten of drinken moeten betalen mogen wij dit toch terugkrijgen van het geen we vroeger wel betaald hebben ??
vriendelijke groeten
heb alvast nog een vraag maar zal die in een ander onderwerp zetten .