Op zoek naar echtscheidingsadvocaat

Freddi
Topic Starter

Op zoek naar echtscheidingsadvocaat

#1 , 16 aug 2012 12:03

Na 2 maal door mijn ex helemaal uitgekleed te zijn op gebied van alimentatie voor de kinderen (2 tieners), ben ik op zoek naar een nieuwe advocaat, omdat ze voor een derde maal in 6 jaar verhoging van alimentatie wil vragen. Ik betaal nu reeds 620 euro/mnd voor 2 (net-)tiener, met een inkomen van 1300€ (ik ben hertrouwd, mijn echtgenote verdient 950€), terwijl mijn ex alleen een inkomen van 2300€ heeft (kindergeld inbegrepen, zonder alimentatie).
Graag uw aanbevelingen, regio Antwerpen/Kempen (liefst via DM).

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 18 aug 2012 21:14

U hebt geen nood aan een andere advocaat, wel aan een rechter die de wet kent en toepast.
Met de inkomsten van uw huidige echtgenote mag geen rekening worden gehouden, gezien zij geen deel heeft aan jullie echtscheiding.
En uw deel van de alimentatie kan wettelijk slechts 1/3 bedragen van uw inkomen, dus 1300/3 = 433.33333333333333333333333333333

Uiteraard dient u dit op de rechtbank op een respectvolle manier aan te brengen,
in dat geval;
zit er zelfs de mogelijkheid in dat uw deel van de alimentatie wordt verlaagd tot dit bedrag.
En de mogelijkheid dat ex wordt bestraft wegens tergende procedure voering.

In het andere geval.... hebben rechters genoeg hoeken in de rechtzaal die ze allemaal aan u zullen laten zien.
Handige documenten voor Personenrecht

Freddi
Topic Starter

#3 , 19 aug 2012 08:20

Het probleem is inderdaad dat de procedure altijd in de rechtszalen van het thuisfront van mijn ex gevoerd worden. Zij, en haar advocaat hebben kennissen daar, en de uitspraken raken echt nooit kant noch wal.
Is er een mogelijkheid om een rechtbank te wraken en naar een andere gerecht te stappen?

Reclame

lucgescheiden

#4 , 19 aug 2012 15:50

De mogelijkheid om een rechtbank te wraken bestaat.
Echter u bent in verzet tegen de eisen van de moeder, een rechtbank wraken bezorgt je enkel een extra 'tegenstrever',
en zelfs al krijg je gelijk, brengt het u geen stap dichter tot een oplossing in het conflict met je ex.
je kan er alleen kwaad bloed zetten, wat de kans nog groter maakt dat men je achteraf zal flikken.

De meest aangeraden weg lijkt me om beroep aan te tekenen tegen het vonnis.
In beroepsprocedures zouden rechtbanken zich iets meer aandacht veroorloven inzake de feiten.
En bij mijn weten kan u zelfs een rechtbank vragen die bestaat uit meerdere rechters....

Langs de andere kant dient u de zaak vooraf te evalueren:
- wat gaat dergelijke beroepsprocedure u kosten?
- hoeveel kans maakt u om hiermede tot een besparing te komen?
- weegt dergelijke besparing op tegen de gemaakte kosten? M.a.w. zal u voordeel halen?
- weegt dit voordeel op tegen de extra vijandschap vanwege uw ex wat dit alvast gaat voortbrengen?
- gaat deze vernieuwde vijandschap, of de gevolgen, uw ouder-kind-relatie niet verder aantasten?

Enfin, een vraagstuk om menig nachtje over te slapen..... of van wakker te liggen(?)
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Echtscheiding”