EOT klaar maar wil het anders

PappaB
Topic Starter

EOT klaar maar wil het anders

#1 , 22 aug 2012 06:34

We hebben een EOT laten opstellen bij de notaris met co-ouderschap week/week geen alimentatie, kindergeld voor haar, 3 jonge kinderen.

We wouden dit beiden maar nu wil ik het anders, zij niet...

Kan zij de namen zomaar veranderen?

Dit was de belangrijkste vraag, de rest heb ik verwijderd wegens te zwaar emotioneel beladen.
Laatst gewijzigd door PappaB op 22 aug 2012 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 22 aug 2012 08:31

Neen, zij kan de achernamen niet zomaar veranderen.

Over de rest kan ik niets zeggen ...
Maar een kleine reflectie: Wat als de moeder het ook niet aankan? Een week-week? Waar moeten de kinderen dan heen? Er zijn veel ouders die er tijdens een week alleen voorstaan en nee, dat is niet gemakkelijk, maar alles went en alles wordt beter. Jullie hebben samen voor kinderen gekozen, het is dan ook de bedoeling dat jullie er samen voor zorgen. Hoelang loopt de week/week regeling nu al?

Tope

#3 , 22 aug 2012 08:35

Info over EOT en het wijzigen ervan:
http://www.echtscheidingsadvocatenwijze ... emming-eot" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor de rest denk ik er hetzelfde over als Duma.
Laatst gewijzigd door Tope op 22 aug 2012 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

PappaB
Topic Starter

#4 , 22 aug 2012 09:04

Wij hebben samen voor kinderen gekozen ja,ook samen gehuwd en woning gekocht, zij kiest nu om te scheiden zonder de relatie nog een kans te geven.

Los daarvan ken ik maar weinig moeders met moedergevoel die deze regeling zouden weigeren.
Zij kan hulp krijgen van haar ouders ik heb er geen meer.

Hoeft niet 12-2 te worden, iets anders mag ook,maar wat?

Geef toe dat ik weinig deed in het huishouden maar alles doen gaat mij niet lukken en dan lijden de kids hier ook onder.

Hoop tot een oplossing te komen in overleg welke nu niet mogelijk is.

Turaki

#5 , 22 aug 2012 09:22

Naam veranderen kan ze niet zonder uw toestemming. U heeft namelijk automatisch co-ouderschap.
Jeugdrechter zal een regeling proberen te vinden in het voordeel van de kinderen, volledig afpakken gebeurt enkel indien de veiligheid van de kinderen in het gedrang komt.
Als uw ex de kinderen meer heeft dan u, is het ook logisch dat ze alimentatie krijgt.
Als ze de verkoop van de woning tegenhoudt, kan u een openbare verkoop vorderen. Dit zal waarschijnlijk minder opbrengen, dus dit tegenhouden speelt ook in haar nadeel.

Terug naar “Echtscheiding”