Hey iedereen,
Ik zit met een klein/groot probleem,
Ikzelf 21j, student aan de hoge school.
Ik ga alles zo kort mogelijk uitleggen, zodat jullie een goed beeld krijgen van de situatie.
Ik ben 2x blijven zitten, 1x in het 1e middelbaar, 1x in het 4e middelbaar,
Nu ben ik vorig jaar in september gestart aan de hoge school, Accountancy en fiscaliteit.
Heel eerlijk, ik ben bijna nooit naar de les geweest en geen examens meegedaan, reden: Mijn vriendin had het pas uitgemaakt na een relatie van bijna 4j, wat geen reden is om niet te gaan... Maar ik had het er wel heel lang heel moeilijk mee om het te verwerken.
Daarna in maart van richting veranderd naar Autotechnologie: Personenwagens, waar ik ingeschreven was voor 3vakken (dus sowieso het 1e jaar opnieuw moest doen)
Nu ga ik weer veranderen van richting (allerlaatste keer, wat ik ook aan vader en moeder beloofd heb) naar Electronica ICT
Maar mijn vader zei je moet maar avondschool volgen als je nog een hoger diploma wil...
Hij heeft nog twee andere kinderen waar hij voor moet betalen uit een ander huwelijk, voor mijn zus is hij gestopt met betalen omdat zij zelf over een inkomen beschikt.
Nu wonen wij (ik, zus en moeder) in een sociale woning omdat de moeder niet veel verdient, mijn zus moet vaak bijspringen zodat we toch nog kunnen rondkomen met de dagelijskse kosten,
Mijn vader woont nu samen met een vrouw, hij komt goed rond met zijn inkomen, samen met zijn vriendin. Hij kan altijd op vakantie gaan en mooie auto's kopen etc. wat hij van mij allemaal mag doen natuurlijk...
Nu betaald hij dus niet meer (150 EUR alimentatie, mijn moeder laat al een paar jaar de indexering niet meer bijkomen bij het bedrag)
Hij beweert dat hij dit al veel langer had kunnen laten stoppen en daarmee gestopt is.
Juridische stappen ondernemen kunnen we ons echt niet veroorloven
Bij deze wat kan ik doen, wat zijn de mogelijkheden?
Alvast heel erg bedankt
Demitri K.