vraag ingewikkelde ouderschapsregeling

anneliesmoon
Topic Starter

vraag ingewikkelde ouderschapsregeling

#1 , 17 sep 2012 17:39

Dag allemaal.

Na de scheiding 2 jaar geleden heeft mijn vriend een nieuwe vriendin en ik een nieuwe vriend. Mijn vriend is onlangs zonder overleg naar de andere kant van het land verhuisd en we hebben via de rechtbank een regeling vastgelegd voor het komende jaar waarbij hij de kindjes om het weekend een weekend heeft.
Nu wil mijn ex dat ik naar de stad verhuis waar hij woont zodat we een week weekregeling kunnen krijgen. Nu is die stad weg van alles waar ik me goed voel. Weg van mijn werk, weg van mijn vriend (die 3 kinderen heeft), en weg van mijn sociaal netwerk waar ik op bouw om mijn werk te kunnen doen.
Het kan zijn dat ik uiteindelijk naar mjn vriend verhuis. Wat iets dichterbij is maar nog steeds 100 km van hem. Kan hij eisen dat ik naar hem verhuis of kan hij de kinderen opeisen?
ik vind het heel eng allemaal. vind het ook heel moeilijk dat hij niet heeft overlegd en dat hij naar diegene is verhuisd die als enige geen kinderen heeft om rekening mee te houden.

wat moet ik nu?

Dankjulliewel!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 sep 2012 18:50

Welke gegevens staan in het vonnis.
Als er een adreswijziging is ....ex gaat ver wonen ZONDER overleg dan zal u best terug naar de rechter gaan en een andere regeling vragen.
Rechters houden niet zo van verhuizen en dan de andere partij voor problemen zetten.
Hij kan NIET eisen dat u ook verhuisd en kan evenmin de kinderen opeisen.
Wie zorgt voor transport van de kinderen .... heen en wie voor terug.
Wordt alimentatie betaald ...bijzondere kosten?

anneliesmoon
Topic Starter

#3 , 18 sep 2012 10:11

in het vonnis staat dat hij verhuisd is naar de andere kant vh land. transport gebeurt afwisselend en hij betaalt voor twee kinderen 140 euro alimentatie in totaal..

Reclame

Franciscus

#4 , 18 sep 2012 10:31

Dus rechtbank heeft verhuis aanvaard.
Vermoedelijk zal de rechtbank op zijn vraag dat U moet verhuizen niet ingaan. Ik zie trouwens geen enkele wettelijke reden dat ze dat zouden kunnen u een verblijfplaats opleggen.

anneliesmoon
Topic Starter

#5 , 18 sep 2012 13:23

ja maar probleem is dat ik uit mijn huis moet wegens verkoop en volgende zomer ga verhuizen wss naar mijn vriend en die woont iets dichterbij hem maar nog steeds heel ver. dus ik verhuis wss wel maar niet naar mijn ex en ik ben bang dat hij de kinderen dan krijgt en de regeling omdraait?

eylis

#6 , 18 sep 2012 14:36

het feit dat je zelf moet verhuizen kan/mag niet in het voordeel van je ex spelen om de omgangsregeling naar zijn zin te zetten.
Je verhuist niet nog eens kilometers verder, dus je bemoeilijkt/verhindert niet de bestaande omgangsregeling. Het is je ex die de zaak gecompliceerd heeft.
Je moet nergens bang voor zijn. je ex mag willen wat hij wil; Maar juridisch kan en mag hij niets eisen van jou.
Als hij de omgangsregeling wil wijzigen moet hij een zaak aanvatten voor de jeugdrechtbank.en rechters zijn niet geneigd om ouders die er zelf voor kiezen veel verder te gaan wonen dan de vertrouwde omgeving van het kind een voordeliger omgangsregeling toe te kennen.
en een rechter zal je NOOIT verplichten ergens te gaan wonen.
Stel je voor zeg...

Franciscus

#7 , 18 sep 2012 16:45

Trouwens de bevoegde rechtbank is die waar de kinderen gedomicilieerd zijn ...hij zal dus steeds moeten langskomen.

Terug naar “Echtscheiding”