#3 , 21 sep 2012 19:23
merci defoo...mijn advocaat zegt ook dat ze daar niet kunnen met lachen...Ik heb vandaag een mail gehad van DAVO...Ik begrijp het allemaal niet zo goed meer...Er is dus een vonnis van rechtbank eerste aanleg, onmiddellijk uitvoerbaar verklaard...De grosse ligt bij DAVO. Gisteren stond de eerste voorschot op mijn rekening. Maar ze zijn nog niet gestart met de invordering tegenover mijn ex?? Stel nu dat hij kan aantonen dat hij de 150 euro niet kan betalen...wil dit dan zeggen dat ik een groot deel moet terug storten?? Omdat DAVO met een achterstand zit moet ik daar toch niet de dupe van zijn? En dan nog iets....DAVO schrijft dat de advocaat van mijn ex een brief heeft geschreven voor onmiddellijke stopzetting van onderhoudsgeld! Hij heeft nog geen euro betaald en DAVO is toch verplicht om het vonnis te volgen tot nà Hoger Beroep? Dit is de mail:
Geachte mevrouw ....,
Uw dossier is bij DAVO Brussel 1 toegekomen op 31/08/2012. Omdat wij nog altijd met een achterstand zitten van dossiers eind 2011-begin 2012 krijgen deze dossiers voorrang. Bij deze is er in uw dossier nog geen verdere invorderingsmaatregelen genomen tegen de heer....... Ik heb wel het verzoekschrift van hoger beroep ontvangen via de advocaat van de heer ........ met de vraag voor de stopzetting van het lopend onderhoudsgeld voor Siebe en de zitting van 20/02/2013.
Ik wil u bij deze wel melden indien de rechter in Hoger Beroep deze vraag volgt en zelf met terugwerkende kracht beslist (m.a.w. bijvoorbeeld vanaf 1/03/2012 geen onderhoudsgeld), zal u reeds al de ontvangen van DAVO moeten terugbetalen aan ons.
Omtrent uw 2de vraag: U bent vrijblijvend om een klacht in te dienen bij de politie voor het niet betalen van onderhoudsgeld door de heer ..... Daar heeft DAVO niets mee te maken.
Hopend u hiermee van dienst te kunnen zijn, teken ik
Met vriendelijke groet