vonnis - niet betalen kosten zoontje

eldoradoo
Topic Starter

vonnis - niet betalen kosten zoontje

#1 , 27 sep 2012 14:34

Volgens vonnis van de rechtbank staan we beiden in voor de school-, club-, ... kosten van ons zoontje. Ik heb al meermaals de rekening gepresenteerd van zijn deel van de kosten. Hij weigert echter zijn deel te betalen.

Wat kan ik hier tegen doen? Welke stappen moet ik ondernemen om hem alsnog zijn deel te laten betalen? Hoe lang moet ik op mijn centen wachten? Het zijn ook voor mij moeilijke tijden MAAR ik ontloop mijn verplichtingen niet!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 27 sep 2012 15:18

en heb je vooraf de te maken kosten ook met de ex besproken?
Immers de wet op co-ouderschap bepaalt dat je samen ovelegt. En als er bijvoorbeeld een computer aangeschaft moet worden, wordt er eerst samen overlegd hoeveel er aan zal/kan uitgegeven worden.
Wat betreft de "club"-kosten: hebben jullie samen besloten dat je kind aan deze activiteiten zal deelnemen?
Kortom wist de andere ouder vooraf dat deze kosten er aan zouden komen of presenteer je steeds gewoon de rekening als de uitgave is gebeurd?

leeuwke1969

#3 , 27 sep 2012 15:24

Alles moet in overleg gebeuren. Ex van mijn man kwam ook met buitengewone kosten af en dan nog zonder officiële faktuur.
De persoon waar het kind verblijft moet eerst alle mogelijke instanties aanschrijven om eventueel een beurs te krijgen. Brieven moeten worden voorgelegd aan andere ouder. Wordt een beurs toegekend dan moet het bedrag aan de andere ouder worden meegedeeld en wordt dit bedrag afgetrokken van de schoolkosten. Wat nog overblijft wordt in 2 gedeeld. Dit gebeurt zo bij mij. Het zou wel makkelijk zijn als je als ouder je kind overal voor inschrijft en van alles voor school aankoopt, zonder overleg met de andere ouder, en deze dan de rekening presenteert.

Reclame

eldoradoo
Topic Starter

#4 , 27 sep 2012 15:40

Ja, had de toestemming voor inschrijving bij chiro, thaiboks, ... . Ofwel toestemming via sms ofwel toestemming via mail.

Als de zoon thuiskomt met "ik heb dit en dat nodig voor school" en ik moet wachten op een antwoord van ex, dan is het schooljaar om (bij wijze van spreken). Ex neemt niet altijd op als ik bel, reactie op mail kan dagen/weken duren, ... . Sommige zaken behoeven nu eenmaal direct een actie en is er niet altijd tijd om het antwoord van ex af te wachten.

Terug naar “Echtscheiding”