Beste,
Ik zit momenteel in een scheiding met mijn ex-man. Relatie was al een paar jaar niets meer. Vorig jaar oktober beslist om te scheiden. Alles onderling geregeld. Huis verkocht, Co-ouderschap uitgewerkt, scheiding in de gang gezet. Nu werkte zijne advocaat niet mee en de mijne deed zijn werk ook niet naar behoren. Normaal gezien zouden we vorige maand officieel gescheiden zijn maar dit is nu niet het geval.
Nu heb ik vorige week ontdekt dat ik zwanger ben van mijne nieuwe vriend. Niet gepland, wilde wachten tot alles rond was. Verkoop huis, scheiding en de 300 dagen na de scheiding omwille van de naam van de baby.
Nu kan ik nergens informatie vinden over mijn geval. Buiten dan de wetten maar ik snap er eerlijk gezegd niet zoveel van.
Mijn ex-man zou dus de juridische vader zijn, mijne vriend de biologische. De baby krijgt bij de bevalling de achternaam van mijne ex en ik moet na de bevalling de procedure vaderschapsbetwisting in gang zetten. Zover ben ik al.
Zijn er andere mogelijkheden? Kan ik de baby op mijne naam zetten? Kan mijne vriend mee naar het gemeentehuis of moet mijn ex meegaan? Lijkt me zo onlogische dat hij een kind moet gaan aangeven dat niet van hem is? Moet mijn ex afstand doen van vaderschap? Ik snap er niets van en geraak een beetje in paniek.
Omwille van die dingen wou ik wachten maar de natuur heeft er blijkbaar anders over beslist....
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Groetjes