Hoger beroep voor alimentatiegeld

Geena
Topic Starter

Hoger beroep voor alimentatiegeld

#1 , 09 okt 2012 12:15

Ik ben aan het scheiden momenteel en er zijn reeds voorlopige maatregen uitgesproken bij het Vredegerecht.
de Rechter besliste hier dat ik geen alimentatie dien te betalen. (Ik verdien 1400 € netto, betaal 800 € huishuur en heb een maandelijkse vaste afbetaling van 200 € en sta alleen in voor alle kosten + wagen enz..) Ik zie mijn 3 kinderen 1x per week van 9 u s'morgens tot 19 u 's avonds en dit elke zaterdag)

Mijn ex-vrouw krijgt stempelgeld 1300 € + 500 € kindergeld en heeft een eigen woning die reeds afbetaald is.

Nu is mijn vraag. Kan de Rechter in 1ste aanleg mij laten alimentatie betalen? Dan hou ik geen cent over om van te leven. Het is nu al dat het water me aan de lippen staat !!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 09 okt 2012 12:33

Als ik mij niet vergis, kan enkel een JEUGDrechter dingen zoals alimentatie beslissen. Een rechter in 1e aanleg niet.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 okt 2012 14:19

Hoger beroep tegen vonnis van de vrederechter wordt behandeld door de beroepskamer van de rechtbank van eerste aanleg en niet door de jeugdrechtbank. De jeugdrechtbank zetelt enkel in eerste aanleg, niet in beroep.

Als de tegenpartij hoger beroep heeft aangetekend is het toch dat zij denkt kans te maken op onderhoudsgeld. Ik veronderstel dat het gaat om onderhoudsgeld voor de kinderen. Het is echt uitzonderlijk dat je geen onderhoudsgeld moet betalen voor de kinderen. Onmogelijk om te voorspellen wat de rechtbank zal beslissen.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 okt 2012 18:51

Is het effectief haar EIGEN woning of was het de gezamenlijke woning die eigendom is van beide.
En nu dus woning door voorlopige maatregel vrederechter aan haar toegewezen wegens gezinswoning?

En waarom de kinderen niet in bi-locatie vragen.

Terug naar “Echtscheiding”