Plaatsbeschrijving van het huis nadat de scheiding rond is

Desesperada
Topic Starter

Plaatsbeschrijving van het huis nadat de scheiding rond is

#1 , 19 okt 2012 11:59

Dag iedereen.

De situatie is de volgende:
De scheiding is rond. Er is zelfs een brief aangekomen die stelt dat de echtscheiding in het stadsregister is opgenomen.
Ik als enig kind woon nog in het ouderlijk huis. Zowel vader als moeder leven nu bij hun respectievelijke vriend(in).
Vandaag stond op de planning dat er nog een plaatsbeschrijving zou gebeuren.
Belt mijn vader me net op om te zeggen dat de plaatsbeschrijving toch niet gaat doorgaan om dat de persoon die dat zou komen doen hem vertelde dat mijn moeder een onredelijk mens was en meer eiste dan alleen een plaatsbeschrijving.

Nu is mijn vraag: heeft zij nog wel recht om dingen te eisen terwijl de echtscheiding al helemaal rond is?

En dan nog een vraag die er ook een beetje mee te maken heeft: kan ik als kind mijn moeder uitkopen? Als je daarbij weet dat ik mijn vader geen geld hoeft en dat hij mij dat zeer zeker gunt.

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 okt 2012 22:50

Wat meer eiste?
Plaatsbeschrijving bedoeld voor de boedelbeschrijving?
Wat doet de notaris dan?

lucgescheiden

#3 , 23 okt 2012 17:50

Enerzijds kan een scheiding rond zijn, maar daarmede hoeft de vereffening en verdeling nog niet rond te zijn....
Als er nog een beschrijving van de woning dient te gebeuren, dan lijkt deze procedure nog verre van rond te zijn.
Dit is een procedure tussen uw ouders, waarin u geen zeggingschap hebt, noch dient beïnvloed te worden
door wat anderen uw vader zouden verteld hebben.

Als beide ouders voldoende respect en eerbied van u krijgen, kunnen ze u tijdens deze procedure begunstigen.
Uiteraard is dit, langs uw kant, een kwestie van onpartijdigheid en het eren van beide ouders...

U dient daar tevens mee akkoord te gaan, er rekeing mee houdend dat uzelf later verantwoordelijk kan gesteld worden, mocht één van uw ouders in een situatie verzeilen waarbij zij beroep dienen te doen op uw, wettelijk verplichte, bijstand.
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”