Mijn dochter van 4 wordt al 3 maand weggehouden door vader

Sarlena
Topic Starter

Mijn dochter van 4 wordt al 3 maand weggehouden door vader

#1 , 26 okt 2012 12:02

Hallo, mijnverhaal is nogal lang om tot in de details te gaan dus ik vertel de huidige situatie. Ik ben de moeder van lena, dat op 29 oktober 5 wordt. Ik heb een vonnis van de rechtbank in hoger beroep te gent dat op 18 juni werd uitgesproken. Dit bepaalt dat mijn dochter de eerste, 3de en 5de weekend van de maand bij mij mag. Sinds dit uitgesproken is heeft de vader de vonnis geen enkele keer nageleefd. Ik heb mijn dochter op 29 juni voor de laatse keer gezien en om een dwangsom te eisen voor de keer dat ze niet komt en het vonnis te laten naleven een kort geding opnieuw gedaan maar de beslissing is nog altijd niet uitgesprokken het is wl zo dat op de rechtbank duidelijk werd gemaakt aan de vader dat hij de dochter moest afgeven en het vonnis naleven maar dit gebeurt nog altijd niet. Hij beweert dat in mijn dochter psychologisch zou mishandeld hebben waardoor hij bij blijft bij zijn beslissing door haar niet naar huis te brengen. Het feit dat ze bij mij enkel in het weekend komt is omdat hij beweert dat ik haar zou meenemen naar argentiie dit is onzin! Gans mijn familie is nu in belgie , ik heb een huis een een stabiele relatie. Ik heb daarom besloten om de weekend dat ze bij mij hoort haar op te sporen en naar huis meenemen maar omdat haar verjaardag de maandag is en aangezien de vakantie begint wil ik haar tot woensdag morgen bij mij houden en van dit een verklaring afleggen bij de politie. Ik ontvoer ze niet, ze zal bij mij thuis zijn... Maar welke nadelen heeft dit voor de zaak? Ik heb ze al 4 maand niet gezien en dit is niet de eerste keer dat hij zoiets doet maar ik leg telkens klacht neer bij de politie en er komt niets van na zolang periode is voor haar erg moeilijk om zomaar terug naar haar vader te moeten na maar een avond met mama door te brengen vandaar mijn beslissing. Ik dou dit vermijden van de zorg en de gemis is mij ondraaglijk gewoorden.
Kunt u mij wat advies geven? Kan mijn advocate dit goed praten in de volgende zitting? Zou de kans op co-ouderschap verminderen doordat ik haar in plaat van 2 dagen dat ze bij mij hoort 5 dagen bij hou?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 26 okt 2012 13:14

Net zoals uw ex zich strafbaar maakt door uw dochter van u weg te houden, zou u zich strafbaar maken door dat te doen. In het vonnis staat twee dagen. Twee is geen vijf.
Uiteraard zou dit u niet ten goede komen. Ook het feit dat u uw dochter gaat 'opsporen', wil ik u afraden. U moet zich op het tijdstip gestipuleerd in het vonnis aanbieden bij uw ex. Krijgt u uw kind niet mee, dien dan klacht in.
Denk aub na over wat dit met uw dochter zou doen, moest u haar opsporen en meenemen. Als u haar effectief al 4 maanden niet meer gezien heeft, lijkt dit dan echt de beste manier voor uw kind om dit te doen?

Dien wel elke keer klacht in als u uw dochter niet meekrijgt, maar ga niet zelf voor rechter spelen.

defoo

#3 , 26 okt 2012 13:58

Dien telkens en systematisch klacht in bij de politie. Misschien denkt u dat zulks niets uithaalt, maar dat doet het wel : alleen gaat dit soms erg traag. De politie zal u ook raad geven om met de situatie om te gaan. Overweeg ook om het vertrouwenscentrum te contacteren en uw situatie uit te leggen : http://www.kindermishandeling.be/websit ... 4-www.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Zij zullen eventueel vader op gesprek uitnodigen.

Neem vooral niet zelf het recht in handen, hoezeer u dat ook zou willen. Laat u advies geven door mensen die niet rechtstreeks bij uw situatie betrokken zijn : zoals het reeds vermelde Vertrouwenscentrum Gent of het CAW Visserij te Gent (http://www.cawvisserij.be/" onclick="window.open(this.href);return false;). Zij zullen u steun en raad geven.

Telkens u een pv laat opmaken zal er een tegenverhoor worden afgenomen van uw ex. Vraag deze PV's ook systematisch op : dit kunt u doen via een brief aan de Procureur-generaal Parket van de Procureur des Konings Opgeëistenlaan 401/B 9000 Gent. --> vermeldt de refernties van uw PV's en vraag hem om het dossier in te mogen kijken.
Het is belangrijk dat uw deze PV's inkijkt om te zien welke argumentatie uw ex gebruikt om uw uw kind te weigeren.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”