verkoop woning 2009

tinkerbel
Topic Starter

verkoop woning 2009

#1 , 02 nov 2012 15:00

Hallo,

In 2009 hebben mijn ex partner en ik onze woning verkocht. Er was een tekort van 20.000 EUR. om het hypothecair krediet af te lossen. Dit heb ik met persoonlijke gelden gedaan. Bovendien heb ik 10.000 EUR als voorschot betaald voor de aankoop van de betreffende woning. Dit maakt een totaal van 30.000 EUR kapitaal als meerinbreng.

Hiervan staat echter niets notarieel vast. Kan ik nog iets van dit geld recupereren? Indien dit zo is, over welk bedrag spreekt men dan en welke stappen dien ik hiervoor te ondernemen?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 nov 2012 15:10

Was u gehuwd?

tinkerbel
Topic Starter

#3 , 02 nov 2012 19:26

Ongehuwd en niet erkend als wettelijk samenwonend.

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 nov 2012 21:34

Over het bedrag van 20.000 euro, betaling krediet, kan m.i. weinig discussie zijn. U hebt recht op terugbetaling van de helft, dus 10.000 euro, meer intrest vanaf ingebrekestelling.

Over het bedrag van 10.000 euro zal misschien meer discussie mogelijk zijn. Als u recht hebt op terugbetaling is het ook maar de helft, dus 5.000 euro, meer intrest, vanaf ingebrekestelling.

Als u denkt dat uw ex solvabel is, ga dan naar een advocaat. Eerst moet hij in gebreke gesteld worden om te betalen, daarna gedagvaard voor de rechtbank.

Terug naar “Echtscheiding”