Gescheiden in 2009. 2 kinderen 11 en 13 in co-ouderschap. Bij scheiding ben ik emotioneel door de vader gechanteerd: hij verdiende minder dan ik en kon de kinderen niet opvangen (lees geven) wat ik hen met mijn restinkomen kan geven...
Gevolg: heb mij laten doen en kinderen bij ex laten domiciliëren, ze staan bij hem fiscaal ten laste en ik stortte kindergeld door naar zijn rekening omdat hij het financieel niet kon redden (zei hij).
In eot moest er geplaatst wat met kindergeld ging gebeuren: notaris noteerde dat kindergeld naar papa ging (en hij zei mij toen dat dat enkel tijdelijk was tot hij het makkelijker had) maar dat laatste is natuurlijk niet opgenomen. Ex beloofde ook om mij helft gratis water, electriciteit en gas door te storten aangezien de kinderen bij hem te lasten waren. De verhoging van het kadastraal inkomen moest ik maar voor lief nemen.
Ondertussen is ex in de zomer van 2011 met zijn vriendin gaan samenwonen en heb ik hem een dik half jaar later gevraagd om een gemeenschappelijke rekening te openen waar kindergeld op gestort kan worden en de rekeningen voor de kinderen konden betaald worden.
Na de scheiding maakte ex telkens een afrekening zodat we ieder de helft van de kosten betaalden. Na verloop van tijd is hij daar mee gestopt (heb er nog een aantal keren naar gevraagd, maar niks ontvangen) en ik heb zo gelaten aangezien hij toch het kindergeld integraal kreeg. Ik betaalde enkel nog mee voor de grote kosten zoals boeken van het eerste middelbaar en skireizen op school.
Ik kreeg geen antwoord op mijn vraag in maart en heb deze in de zomer nog eens gesteld zonder antwoord. Ik heb in september dan mail gestuurd en antwoord geëist en gezegd dat ik anders verder zou gaan.
Hij zegt dat hij nu akkoord is voor een gemeenschappelijke rekening zoals hij reeds voorgesteld had (en ik weigerde) waar we beiden evenveel op zouden storten ?????????!!!!!!!!!!
Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik het over het kindergeld heb en dat we enkel beiden zouden moeten bijstorten wanneer dit onvoldoende zou zijn voor de school en doktersrekeningen. Ik denk dat hij ondertussen ca 300 euro krijgt, dus daarmee kom je toch al ergens.
Ik heb het gevoel dat hij hier niet gaat toegeven en vraag mij nu af welke stappen ik het best onderneem zodat het kindergeld effectief wordt gebruikt voor de kosten van de kinderen en de overschot dan gespaard wordt voor de duurdere maanden en jaren.