Beste,
ik ben al vier jaar gescheiden en heb drie kinderen bij mij ex. Na de scheiding heeft mijn ex alles gedaan om mij te beletten mijn kinderen te zien. Ik heb vijf maanden mijn kinderen niet mogen zien totdat het juridisch in orde was. Zelfs niet mogen telefoneren met mijn kinderen mocht niet van mijn ex. Uiteindelijk is er een voorlopige regeling gekomen waar ik ieder afwisselend weekend en de helft van de vakantie mijn kinderen mocht zien. Ondertussen liep het juridisch spelletje verder omdat ik coöuderschap wilde. Er is een studie gekomen van een sociaal assistente. We zijn geduurende een periode opgevolgd en naar haar bevindingen heeft die assistente dan een verslag opgemaakt daar in stond letterlijk dat coöuderschap het beste was voor de kinderen, zelfs dat de situatie bij mij veel beter is dan bij mijn ex. Uiteindelijk heeft het ex geen gehoor gegeven aan dit verslag en is de regeling van de kinderen dezelfde gebleven.
Nu is onlangs het volgende gebeurd. Ik werd verwittigd dat mijn zoontje (9jaar) in het ziekenhuis lag. Toen ik eraan kwam was het een akelig beeld. Heel zijn gezicht stond blauw. Hij verteld me dat zijn mama hem op zijn achterhoofd had geslagen met een hard voorwerp. Ik vernam ook dat het niet de eerste maal meer was. Het ziekenhuis had ondertussen het vertrouwenscentrum voor kindermishandeling ingeschakeld en wou mijn zoontje niet meer laten meegaan met mijn ex. Er is dan door het vertrouwenscentrum beslist geweest dat mijn zoontje bij mij blijft nu. Mijn ex heeft dit onder bwang van het vertrouwenscentrum moeten toestaan (anders neemt het vertrouwenscentrum juridische stappen). Nu weet ik niet precies wat ik moet doen. Voorlopig blijft hij bij mij maar wettelijk kan hij straks terug moeten gaan naar mijn ex. Dit is iets dat ik niet wil. Maar dan moet ik terug juridische stappen ondernemen om de verblijfsregeling enzo te veranderen. Aangezien de rechter de vorige keer niets heeft veranderd aan de verblijfsregeling ben ik bang dat nu hetzelfde zal gebeuren en dat mijn zoontje uiteindelijk terug het grootste slachtoffer zal zijn. En wat dient er dan te gebeuren met mijn andere twee kinderen? Kan een verblijfsregeling van één kind zo aangepast worden. Wat moet ik doen is er iemand die ervaring hiermee heeft of mij kan helpen? Alvast bedankt.