#12 , 09 jan 2013 22:43
co-ouderschap in de zin week/week regeling, beslissingsbevoegdheid, en dus ook verblijf. mijlpaal aangezien de eis van vrouw slechts een om het weekend regeling was en een ouderbijdrage van 150 euro per kind per maand.
Daar komt bij dat de 'deskundige' een voorverslag heeft gemaakt welke ik volledig onderbouwd afgeschoten heb, en een definitief verslag afgeleverd heeft, waar ik ook behoorlijk op geschoten heb. Deze heb ik bij mijn verweer ingebracht, gewoon omdat dat kan. Ik weiger om me door een advocaat te laten vertellen wat er niet of wel in een verweer komt, dat recht heb ik zelf. hij moet me adviseren en dat is naar mijn bescheiden mening waar het ook vaak mis gaat: de bemoeienis van derden. advocaten doen dat voor het gemak en om er zo snel mogelijk vanaf te zijn. voor hen is het puur zakelijk, voor de mens vooral emotioneel. ook familie of een nieuwe partner kan nogal een serieuze inbreng hebben in zulk geval.
Ik beredeneer het zo: je bent vaak lang samen geweest, heb eventueel kinderen en dan denk ik toch ook leuke tijden gekend. Gun elkaar dan ook een goede afsluiting (en soms kan dat niet indien een mens een stoornis heeft, in dat geval zoveel mogelijk negeren en geven wat je krijgt, kort, met een glimlach en zakelijk).
Please: Do not shoot the messenger, ik vertel het gelijk het voor mij is en gelijk ik het zie, dat kan voor eenieder heel anders zijn.
En dan nog een tip: mocht je de eer hebben aan een dergelijke 'deskundige' te worden onderworpen, neem dan het gesprek op (vraag daarbij wel duidelijk toestemming), het zijn tenslotte uw woorden die in een heel andere context geplaatst worden en dat wil je voorkomen. daar is niets mis mee. je mag jezelf voor naderhand realiseren wat je allemaal gezegd hebt. indien iemand dat weigert dan moet je extra waakzaam zijn, lijkt me. eerlijke mensen hebben niets te verbergen. je zit daar om jou verhaal te doen, niet die van de deskundige, dus waarom zou die persoon je dat weigeren?