Het is niet gemakkelijk om emoties en zaken te scheiden.
Vandaar al mijn twijfels en zoek ik advies.
Gehuwd , studerend kind van bijna 18 , we hebben een huis gebouwd en is afbetaald, zonder huwelijkscontract , beiden werkzaam.
Echtgenoot is labiel , heeft geen aandacht voor gezin , gooit soms met geld , en is roekeloos op de weg ....
Ik kan moeilijk afscheid nemen vh huis , bij eventuele scheiding heb ik niet genoeg geld om het over te kopen.
Maar ik heb geen zin om mijn deel van de spaarboek en het huis aan een tegenpartij te moeten geven als echtgenoot fouten maakt !!
1. Kan men ook scheiding van goederen doen en samen in het huis blijven wonen ?? en gehuwd blijven ???
dan kan ik hem zeggen dat ik zo de risico's vermijdt... Ik heb bang dat hij gaat flippen als hij weet dat ik helemaal wil scheiden ....
2. Scheiding van alles en samen in huis wonen ?? tot ieder zijn eigen weg heeft gevonden ....
3. Ik elders iets huren en de hele scheiding inzetten
4. Als ik wil scheiden , hoe lang duurt het voor alles geregeld is en ik geen risico's meer hoef te lopen .... want hoe langer het duurt hoe meer risico ik loop dat hij gek gaat doen ...
Als buitenstaander ziet het er misschien simpel uit , maar ik wordt gek van het piekeren.
Alvast bedankt voor ev. advies.
Mieke.