Mijn vrouw is ondertussen al 7 jaar aan alcohol verslaafd , en na een viertal opnames , dito mislukkingen in de afloop , ben ik de hele situatie meer dan moe . Hetgeen ik hier allemaal heb meegemaakt en gezien , durf ik niet vertellen omdat het bijna niet te geloven is . Ik ben mentaal een wrak geworden , mijn directe omgeving ( kinderen , familie ) vraagt zich al jaren af hoelang ik dit zo kan volhouden . Niet langer meer dus .......
Even de verdere situatie schetsen ; kinderen zijn het huis uit , 30 jaar getrouwd , zij heeft enkele jaren in het begin van ons huwelijk gewerkt dan huisvrouw , een vijftal jaren geleden heeft ze een klein jaar halftijds gewerkt tot ze wegens dronkenschap is ontslagen . Nu is ze terug kunnen starten op halftijdse basis , ondertussen 4 maand ( */- 800 € netto ) . We hebben een huis , dat volgend jaar afbetaald is ( waarde ???)
Nu mijn vraag , of beter vragen :
ik ben dus van plan de stap te zetten naar een echtscheiding , maar waar kan ik me aan verwachten ? Ik weet niet of het wettelijk kan , maar ik ben niet van plan om voor haar drankzucht te blijven opdraaien , lees betalen ? Dus , kan ik een alimentatie vermijden , zo niet , zo klein mogelijk houden ( ik werk voltijds +/- 1700 netto )
Dat ze de helft van de onroerende goederen ontvangt en de helft van de spaargelden en andere bezittingen .
Het is ook zo dat ik een tiental jaren geleden een deel van de erfenis heb gekregen bij het overlijden van m'n vader , ik heb gehoord dat ik dit kan opeisen en dit niet moet mee verdeeld worden , is dit zo ?
Eventuele doorverwijzingen naar instanties of zo zijn ook welkom .
Dank bij voorbaat
Marcske