@j.demoor: bedankt voor uw reactie. alleen uw laatste zin begrijp ik niet.
@Lucgescheiden: wederom veel dank voor uw reactie.
Vandaag een onderhoud met de notaris gehad en ze gaat zo snel mogelijk aan het werk. maar daar ga ik wel dagelijks druk op zetten. Ze staat bekend om haar slakken tempo. En ja, ik bezit alle stavingsstukken anders doe ik mijn huiswerk niet (ben dol op huiswerk).
Tevens onderhoud gehad met advocaat, een man deze keer, daar vrouwen niet meer mijn voorkeur genieten (op juridisch gebied, dan, he):
zo rap mogelijk scheidingpapieren aanvragen. en indien het kan zoveel mogelijk zelf doen. (want gelijk Roger het zegt: alles wat je zelf doet, doe je meestal beter). Dat betekent veel lezen en begrijpen maar dat heb ik voor mijn kinderen en mezelf over.
Ik ben me wel degelijk bewust van de werkwijze van advocaten, notarissen etc. De een houdt de hand boven de ander. Het is namelijk zo dat ze een eed hebben afgelegd waarmee ze naar mijn bescheiden mening in principe partijdig aan de staat zijn. (hier stond eerst iets anders maar onderschat de kracht van woorden nooit) Niet meewerken daaraan en ze zijn geroyeerd. heel simpel.
Vergeet hierbij niet dat er nog altijd zoiets bestaat als de wet van Karma. Ook hun krijgen hun deel.
Ik ben blij gezegend te zijn met liefde en compassie vooral aan mezelf maar ook jegens de ander. Alleen zo kan je er samen uitkomen maar het is veelal het EGO waardoor we opgezadeld zitten met de ontelbare en veelal zinloze wetboeken. Voor mij gelden er maar 2 wetten: gij zult niet doden en gij zult niet stelen. de rest is BS. Wie zegt dat ik me moet confirmeren aan hun wet? heb ik daar ooit een contract voor getekend? laat maar zien dan

Ieder mens bezit liefde welke onderdrukt wordt door EGO. Aangezien ego gelijk staat aan angst en angst gelijk staat aan woede en woede gelijk staat aan lijden, pas ik hiervoor. Het leven behoort leuk te zijn.
Door in deze staat van negativiteit te verblijven creëer ik alleen maar meer van hetzelfde. Ik verkies ervoor, om als het even niet meezit het te nemen voor wat het is want ik weet, niet hoop maar WEET dat ik er iets veel beters voor terug krijg.
Zo, mezelf weer genoeg opgepept.
Als afsluiter, en volledig off-topic:
http://www.youtube.com/watch?v=f4EE4bIFixQ" onclick="window.open(this.href);return false;