Mijn vriend en ik zijn nog maar pas een jaartje samen, ondertussen is er een kleintje op komst, dit was niet gepland maar tis zeker en vast welkom. (door beide partijen)
Ikzelf woon nog in mijn streek maar leef grotendeels bij mijn vriend. Hij heeft een eigen woning, 40 km verder dan mijn streek. Ik huur nog steeds mijn appartement.
Nu het kleintje komt binnenkort op de grote onbekende wereld en mijn vriend vraagt om bij hem te gaan inwonen.
Graag wil ik dat doen, toch ben ik beetje bang.
In de huidige tijd spreekt men meestal een verblijfs co ouderschap uit. Op zich ga ik hiermee akkoord, maar ikzelf zou graag terug willen keren naar mijn streek (aangezien de woning van hem is),en in mijn streek heb ik hulp van mijn moeder.
Ik heb me laten vertellen dat ik dan mijn rechten beetje verlies? omdat ik het kind uit zijn leefomgeving wegneem. Ikzelf zou graag het kleintje onder mij nemen in mijn streek en de papa omgangsrecht geven, aangezien het niet praktisch is om verblijfs co ouderschap uit te voeren. De afstand is te groot en niet gemakkelijk combineerbaar met de afstanden en uren voor mijn werk.
Het is misschien fout om nu al zo te denken, maar ik ben graag een beetje safe op alle vlakken.