meerinbreng verkoop huis

annVG
Topic Starter

meerinbreng verkoop huis

#1 , 15 jan 2013 23:12

Mijn vriend en ik gaan uit elkaar, we waren ongehuwd en niet erkend als samenwonende, we hadden louter hetzelfde adres.

Bij de aankoop van ons huis dienden we een overbruggingskrediet (70.000 EUR) aan te gaan omdat mijn appartement te koop stond maar nog niet verkocht was bij de aankoop van de woning. Mijn vriend moest echter mee tekenen voor het overbruggingskrediet daar hij medeeigenaar zou zijn van de woning.

Nu beweert mijn vriend dat het overbruggingskrediet geen meerinbreng van mij is MAAR dat dit gezamenlijk is daar hij meegetekend heeft voor het overbruggingskrediet.

Klopt dit? Indien dit zo is ben ik 35.000 EUR armer!

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 16 jan 2013 15:30

Mijn inziens ziet u vriend dit verkeerd.
Wellicht liet de bank uw vriend meetekenen louter als borgstelling voor het overbruggingskrediet.
Wanneer dit krediet met de opbrengst van uw appartement werd voldaan, dan hield deze borgstelling op met te bestaan.
Wanneer er heden een onverdeeldheid bestaat dan hebt u wettelijk het recht om deze meerinbreng voorafgaandelijk
aan de verdeling terug te nemen. U zal hiertoe de geldstromen ontegensprekelijk moeten bewijzen.
Handige documenten voor Personenrecht

j.demoor

#3 , 17 jan 2013 08:45

Ik ga ervan uit dat ‘dienden we een overbruggingskrediet (70.000 EUR) aan te gaan’ betekent dat dit krediet door u BEIDEN werd aangegaan en ook door u BEIDEN werd afbetaald. In dat geval is die inbreng geen meerinbreng van u alleen.Om de helft van de VERKOOPSOM van uw huis te kunnen vorderen dient u m.a.w. ook de helft van KOOPSOM ervan betaald te hebben met EIGEN geld. Onderzoek zorgvuldig de FEITEN.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”