Ik was gehuwd met gemeenschap van goederen en had in de echtelijke woning een kleine praktijk als zelfstandige. De woning was voor de scheiding reeds afbetaald.
Ex man is met 4 van de 5 kinderen in de woning blijven wonen en betaalt woonstvergoeding. Dit was de situatie in 2008. De vereffening en verdeling is nog steeds niet rond, de notaris heeft alles overgedragen aan rechtbank van eerste aanleg. Vanaf het begin heeft ex de preferentiele toewijziging vd woning geeist daar 4 kinderen met hem in de woning verbleven. In juni 2012 en december 2012 zijn 2 kinderen bij mij komen wonen. 3 van de 5 kinderen wonen nu bij mij. Mijn ex haalt als argument aan dat hij veel eigenwerk aan de woning heeft gedaan en bewijst met facturen dat hij de materialen betaalde.En dat hij met zijn nieuwe vriendin, die 3 kinderen heeft, een nieuw leven begonnen is in dat huis. Zelf vind ik deze argumenten waardeloos, daar de materialen gekocht werden met geld van de gemeenschap. Hij zegt ook dat hij tot juni 2012 met 4 van de 5 kinderen in het huis woonde. Eind januari 2013 komt de zaak voor. Mijn vraag: heb ik nu kans om de woning over te nemen? De kinderen zouden graag terug naar hun vertrouwde plek gaan.