openbare verkoop van ons huis na echtscheiding

sorbonne
Topic Starter

openbare verkoop van ons huis na echtscheiding

#1 , 26 jan 2013 09:37

In maart 2013 zal ons huis via een openbare verkoop te koop gezet worden . Dit na een vecht echtscheiding. ( in die zin dat wij elkaar eigenlijk niet meer spreken daar dit onmogelijk is geworden ). De advocaat wist ons te vertellen in mei 2012 dat het huis toch de geschatte waarde dient te halen van 370.000 € , met als zin erna dat indien deze prijs niet gehaald wordt de beide partijen het recht hebben om de verkoop in te houden.

Nu hebben wij contact gehad met de notaris die de verkoop gaat regelen en deze beweert dat dit helemaal niet zo is. De verkoop kan enkel worden ingehouden als je zelf een hoger bod gaat instellen binnen de 12 dagen . Zoniet gaat de koop door aan de hoogste beider en dat moet helemaal niet die 370.000€ zijn . Anders moet je de ganse zaak via het gerecht laten lopen en dan verkopen met deurwaarder wat wel hogere kosten met zich meebrengt.

Als leek luister ik naar advocaat en notaris, en zij zullen de wet wel toepassen zeker ( hoop ik althans). Maar nu komt mij vraag en deze is misschien een domme vraag .
Wil dit dan zeggen als iemand een bod doet die ver beneden de geschatte waarde van het huis ligt deze dan toch kan kopen?
geschatte waarde : 370.000€
bieder legt op tafel: 25.000€
is dit mogelijk ? Of bestaat er zoiets van de notaris zet een minimum verkoopprijs in en vanaf dat bedrag gaat de koop door ?

Ik dank jullie voor de moeite om mij een antwoord te geven

mvg

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding