persoonlijke lening gebruikt voor gezamenlijk doel

beire
Topic Starter

persoonlijke lening gebruikt voor gezamenlijk doel

#1 , 27 jan 2013 17:17

Hallo,

We hebben onze oude woning verkocht en een nieuwe gekocht. We dienden een overbruggingskrediet aan te gaan m.b.t. de oude woning. De verkoop van de oude woning bracht minder op dan aanvankelijk gedacht zodat we het overbruggingskrediet niet volledig konden aflossen (10.000 EUR te weinig). Hierop heb ik een lening alle doeleinden aangegaan om dit gezamenlijke overbruggingskrediet af te lossen. Wegens omstandigheden kon mijn vriendin niet meetekenen voor deze lening alle doeleinden. Nu loopt de relatie op de klippen. We waren niet getrouwd en eveneens niet erkend als officieel samenwonend, we hadden louter dezelfde domicilie

1. Kan ik deze 10.000 EUR beschouwen als meerinbreng en zodoende terugvorderen?
2. Kan ik de interesten (6,5%) eveneens beschouwen als meeribreng en eveneens terugvorderen, of betreft dit slechts de helft?
3. Heb ik volledige tegenslag en kan ik nog een aantal jaren deze lening blijven betalen, zodoende dat ik 10.000 EUR kwijt ben aan het overbruggingskrediet + 1.000 EUR krediet van de lening + 6,5% op 10.000 EUR over 84 maanden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 27 jan 2013 17:23

Een identiek bericht bij herhaling meerdere keren plaatsen onder verschillende thema's brengt u geen snellere reactie, integendeel. Bovendien bezorgt het de moderatoren extra werk...

wanton

#3 , 28 jan 2013 12:12

Indien jij op één of andere manier kan bewijzen dat dat geld gediend heeft voor een gezamenlijk doel , kan jij de helft van het totaal verhalen op je vriendin. Afbetaling van een gezamenlijke lening als bestemming moet mi. volstaan.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”