Hallo,
Mijn vriend en zijn ex-vrouw zitten in een aanslepende vereffening-verdeling. Hier zou misschien een einde aan kunnen komen, maar graag jullie mening/inzicht:
Momenteel zit het zo:
Tegenpartij laat via vertrouwelijke brief aan onze advocaat weten dan toch minder geïnteresseerd te zijn in de woning. Ze stelt voor om het huis aan derden te verkopen. Momenteel woont zij nog in de woning. Ze heeft onlangs preferentiële toewijzing gevraagd om de boel te kunnen rekken (ze kan mn vriend niet uitbetalen). Zij wil niet dat mijn vriend de woning overneemt, ook al hebben ze samen kinderen en zouden zij zo in de woning kunnen blijven. Ze heeft dus nog liever dat de kinderen de woning uit moeten, dan dat mijn vriend er met hen zou kunnen wonen.
Mijn vriend daarentegen wil dus nog steeds het huis opkopen (we hebben daar ook de middelen toe). Hij heeft eveneens de preferentiële toewijzing gevraagd.
=> bij gebrek aan akkoord tussen partijen, kunnen wij alsnog ons 'gelijk' krijgen bij de Notaris?
=> Kunnen wij de informatie uit een vertrouwelijke brief gebruiken, met name dat tegenpartij minder geïnteresseerd is in de woning?
=> zal de Notaris aan de tegenpartij vragen wat haar tegenhoudt om de woning over te laten aan mijn vriend? Ze krijgt er immers een royale vergoeding voor (meer dan ze normaal toebedeeld moet krijgen)
=> kan ze 'gestraft' worden omdat ze preferentiële toewijzing vraagt, terwijl dit louter met het doel is om de zaak te rekken?
Alvast bedankt,
Camille