echtscheidingsakte verloren

Scorpio
Topic Starter

echtscheidingsakte verloren

#1 , 28 jan 2013 20:47

Een vriendin die nu in buitenland woont, maar in 2003 in het Justitiepaleis te Brussel gescheiden is, vindt die echtscheidingsakte niet meer. Hoe kan ze een kope aanvragen? Ze herinnert zich de juiste datum ook niet meer... enkel de maand (jaja, 't is erg...) Ik ben zelf in buitenland gescheiden, dus ik heb er geen flauw idee van hoe het hier werkt. Hartelijk dank voor enig advies!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 jan 2013 00:19

Op de gemeente waar ze woonde wordt de echtscheiding ingeschreven.
Daar is het nummer van de akte en welke rechtbank enz vermeld in de kantlijn.
Ik vermoed zelfs dat men die gegevens bij elke gemeente kan zien als men in toepassing Rijksregister zit... maar of men die ook overal krijgt , dat week ik niet.

Scorpio
Topic Starter

#3 , 29 jan 2013 07:47

Ok, dank Franciscus. Ik zal het haar laten weten.

Reclame

Scorpio
Topic Starter

#4 , 29 jan 2013 08:05

Ze vertelt me net dat het een tweede uitspraak van de rechtbank is toen ze naar buitenland is verhuist met haar zoon. Voor er iemand kritiek geeft dat ze vertrokken is, mijn vriendin (uit het Midden-Oosten) is op jonge leeftijd uitgehuwelijkt aan een landgenoot die al hier woonde. Die man is analfabeet en mishandelt zijn vrouwen (hij is aan de derde toe). Mijn vriendin heeft een diploma, een job en een goede echtgenoot nu. Maar nog steeds problemen met haar ex die nog steeds in een andere cultuur leeft.
Dus, kan ze met de details van de echtscheidingsakte die tweede uitspraak van de rechtbank ivm met bezoekrecht enz verkrijgen?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 jan 2013 19:05

Die tweede uitspraak is haar nooit betekend?

Terug naar “Echtscheiding”