Goede avond iedereen,
Voor mij ook de eerste keer dat ik dit forum gebruik dus ik probeer het kort en bondig te houden.
Mijn ex-vrouw en ik zijn nu bijna een jaar gescheiden via EOT en vorige maand werd ons huis waar we samen elk evenveel hebben voor geleend, eindelijk verkocht (met nog een resterende schuld). Officieel pas verkocht binnen 2 maand bij de notaris na het verlijden van de akte.
Zij heeft 6 maand in dit huis gewoond, daarna een appartement gehuurd (domicilie werd nooit veranderd) en toen ben ik in het huis komen wonen. De facturen (tot op vandaag nog op beide namen) van gas/electriciteit/internet werden zelfs tijdens haar woonst hier niet meer betaald door haar. Haar helft van de hypotheek betaalt ze al 4 maand niet meer daar ze werkloos is. Om loonbeslag te voorkomen heb ik altijd zoveel mogelijk van haar hypotheek en alles van de gas/electriciteit/internet ook betaald. Haar kunnen ze geen loonbeslag opleggen blijkbaar omdat ze een uitkering geniet bij het OCMW.
Nu, mijn belangrijkste vraag is deze: ik heb alle facturen bewaard en kan ook aan de hand van rekeninguitreksels aantonen dat alles enkel door mij werd betaald. Is dit voor de notaris voldoende, om dit zo op te stellen in de akte? Het gaat om enkele duizenden euro's, heb mijn wagen en andere luxe-producten verkocht om niet in de problemen te komen.
Het huis werd helaas met verlies verkocht en wij moeten nog verder afbetalen aan de bank, ik wil enkel toch ergens een 'bewijs' dat ik al een groot deel heb betaald van de nog openstaande schuld.
(Ik ben perfect op de hoogte dat het voor de bank niets zal uitmaken wie nog wat moet betalen want ze zijn beiden afhankelijk, maar als de notaris mij gelijk heeft, dan kan ik dit nog proberen terug te vorden in de toekomst of heb ik dit mis?)
Bedankt als jullie de tijd willen nemen om mij wat verduidelijking te brengen.
K.