#3 , 02 feb 2013 10:13
“Art.1399.Eigen zijn de goederen en schuldVORDERINGEN die aan elk van beide echtgenoten toebehoren op de dag van het huwelijk en die welke ieder van hen tijdens het stelsel verkrijgt door schenking, erfenis of testament...Art.1434.Het gemeenschappelijk vermogen is vergoeding verschuldigd ten belope van de eigen...gelden die in dat vermogen zijn gevallen...alsook, in het algemeen, telkens als het voordeel heeft getrokken uit de eigen goederen van een der echtgenoten.”(Burgerlijk Wetboek).
‘ik trok terug van belastingen van mijn ex-man tijdens het huwelijk met tweede man.’
Ik leid hieruit af dat uw schuldVORDERING tegen de fiscus u reeds toebehoorde op de dag van uw tweede huwelijk,aldus behoorde tot uw EIGEN vermogen en derhalve terugvorderbaar is uit het te verdelen gemeenschappelijk vermogen van dat tweede huwelijk (tenzij bij huwelijkscontract anders bedongen).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/